رئیس پلیس پایتخت گفت: نیروی انتظامی در بخش‌های مختلفی حضور فعال و پررنگ دارد و از نقطه صفر مرزی و قلب شهر و حتی فضای مجازی با جرایم و متخلفان برخورد و آسایش و امنیت شهروندان را تأمین می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در نشست تخصصی پیگیری جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: نیروی انتظامی در بخش‌های مختلفی حضور فعال و پررنگ دارد و از نقطه صفر مرزی و قلب شهر و حتی فضای مجازی با جرایم و متخلفان برخورد و آسایش و امنیت شهروندان را تأمین می‌کند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه رشد جرایم در فضای مجازی در سال‌های اخیر منجر به تشکیل پلیس فتا شد، گفت: خوشبختانه علی‌رغم آنکه پلیس فتا در مقایسه با دیگر یگان‌های پلیس قدمت کمتری دارد اما توانسته است به موفقیت‌های بزرگی برسد و قدرت کشف این پلیس بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه امروز مدعی هستیم که اشراف بی نظیری بر فضای مجازی داریم، اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین جرایم در فضای مجازی جرایم مرتبط با انگیزه‌های مالی و اقتصادی است. به طوری که بالغ بر ۴۰ درصد جرایم در پایتخت در فضای مجازی مربوط به برداشت‌های غیر قانونی از حساب و حدود ۲۰ درصد از جرایم نیز مربوط به کلاهبرداری است.

رحیمی با اشاره به قدرت کشف پلیس فتای پایتخت اظهار کرد: امروزه بالغ بر ۷۰ درصد جرایم فضای مجازی که در تهران بزرگ رخ می‌دهد کشف می‌شود که این رقم بسیار بالایی است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس در دیگر حوزه‌ها اظهار کرد: در حوزه‌های دیگر نیز پلیس فتا همراه ما بوده است. به عنوان مثال از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۰ پرونده مهم و کلان اقتصادی توسط مأموران پلیس پایتخت کشف شد که در کشف این پرونده‌ها پلیس فتا نیز نقش پررنگی داشت و ما توانستیم صدها نفر از مخلان امنیت اقتصادی را با همراهی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف شناسایی و دستگیر کند.