مردی ۶۰ ساله که با همکاری همسر و خواهر همسرش، باجناق خود را به علت بداخلاقی به قتل رسانده بود دستگیر شد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ علی ولیپور گودرزی بیان کرد : پس از اعلام وقوع  قتل با سلاح گرم در خانه‌ای واقع در یوسف آباد و تایید این مسئله، پرونده‌ای در پلیس آگاهی تشکیل شد و کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. در بررسی‌های انجام شده از محل جنایت مشخص شد که مقتول با سلاح گرم و پس از برخورد گلوله به سرش در اتاق پذیرایی منزلش به قتل رسیده است. در صحنه جنایت مشاهده شد که در خانه باز است اما هیچ گونه آثار تخریب وجود نداشت بنابراین این ظن ایجاد شد که قتل از سوی فرد یا افرادی آشنا انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه خواهرزاده مقتول اولین فردی بود که با جسد مقتول روبه‌رو شده و این موضوع را به پلیس خبر داده بود، گفت: با توجه به ظن پلیس نسبت به قتل این فرد به دست یکی از آشنایان تحقیقات از خواهرزاده مقتول آغاز شد. وی به کارآگاهان گفت روز حادثه قرار بوده مقتول، همسر و فرزندش برای ناهار به منزلشان بروند اما علی رغم حضور زن دایی و فرزندش، مقتول در این مهمانی حضور پیدا نکرد و از وی خبری در دسترس نبود تا اینکه با اصرار خانواده به منزل دایی‌اش رفت که بعد از باز کردن در منزلشان با کلید، جسد دایی‌اش را در منزل مشاهده کرد و با پلیس تماس گرفت.

ولیپور گودرزی افزود: کارآگاهان در انجام تحقیقات، با همسر مقتول نیز صحبت کردند. وی در صحبت‌های خود اظهارکرد که از ماجرای قتل شوهرش خبری ندارد اما در تحقیقات تخصصی از وی، مشخص شد که این زن و شوهر بارها به علت اختلاف با یکدیگر درگیری و نزاع داشتتند و خانواده  نیز در جریان این درگیری‌ها بود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه همسر مقتول در ادامه تحقیقات تخصصی به مشارکت در قتل همسرش اعتراف کرد، گفت: با مشخص شدن اختلاف میان این زن و شوهر، تحقیقات وارد مرحله‌ای جدید شد و در نهایت همسر مقتول به نام «نازی» ماجرای قتل همسرش را توضیح داد و شوهر خواهرش را به عنوان قاتل اصلی پرونده معرفی کرد بنابراین کارآگاهان با کسب مجوز قضایی به شهر اصفهان اعزام شدند و با همکاری کارآگاهان اداره آگاهی این شهر، باجناق مقتول به نام مراد و همسرش را دستگیر کردند.

ولیپور گودرزی افزود: مراد و همسرش پس از دستگیری به آگاهی تهران منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. این افراد در بازجویی اولیه قتل این فرد را انکار کردند اما در نهایت با ارایه مستندات  از سوی پلیس، مراد با صراحت به طراحی نقشه قتل باجناقش اعتراف کرد.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مراد جزئیات قتل باجناقش را تشریح کرد، گفت: این متهم در تحقیقات انجام شده گفت که مدت چند سال «نازی» از بداخلاقی‌های شوهرش و فساد اخلاقی‌ وی شکایت می‌کرد و هر بار نیز از مراد و خواهرش می‌خواست تا کسی را پیدا کنند که همسرش را به قتل برساند. در نهایت مراد قبول می‌کند که شوهر وی را پس از طراحی یک نقشه به قتل برساند.

وی در ادامه گفت: قاتل در اعترافات خود گفت که یک هفته قبل از قتل باجناقش، سلاح گرمی را از شهرهای غربی کشور تهیه کرده و از نازی خواسته تا روز حادثه به مقتول آبمیوه‌ای حاوی قرص‌های خواب‌آور بدهد سپس به بهانه‌ای از منزل بیرون برود و در خانه را باز بگذارد. همچنین برای اینکه ردی از خود به جای نگذارد برای صرف ناهار به خانه خواهر مقتول برود.  به این ترتیب وی به راحتی وارد خانه شد و با سلاح گرم به سر مقتول شلیک کرد پس از قتل نیز به اصفهان گریخت و سلاح را در رودخانه زاینده رود انداخت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان اظهارکرد: با اعترافات قاتل، تحقیقات از همسر مقتول و خواهرش انجام شد و در نهایت این دو نفر نیز نسبت به مشارکت در قتل اعتراف کردند. در حال حاضر این پرونده در بازپرسی شعبه چهار ناحیه ۲۷ تهران در حال رسیدگی است.