وزیر دادگستری گفت: طرح نوروزی تعزیرات از فردا آغاز و تا شانزدهم فروردین ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز، افتتاحیه طرح‌ های نوروزی با حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.

علیرضا آوایی در این مراسم با بیان اینکه حمایت از مردم و مقابله با ظلم از طریق گران‌ فروشی از تکالیف نظام جمهوری اسلامی است، گفت: این حمایت ها در عید باید بیشتر باشد به همین منظور امسال کار تعزیرات زودتر آغاز می شود.

وی افزود: کار گشت های تعزیرات از فردا و با پانصد تیم گشت آغاز و تا شانزدهم فروردین ادامه دارد.

آوایی از اجرای این طرح در مراکز استان ها و برخی شهرستان ها خبر داد و بیان کرد: اگر مردم در این ایام شکایتی داشته باشند می توانند با سامانه ۱۳۵ در ارتباط باشند.

وی افزود: مراکز تولیدی و خدماتی و انبارها، فروشگاه ها و ... از نقاط مورد تمرکز تعزیرات است.

وزیر دادگستری در خصوص تفاوت های طرح نوروزی ۹۸ گفت: در این طرح شاهد افزایش زمان اجرا از یک ماه به ۴۵ روز و افزایش ۳ برابری تعداد گشت ها و کشیک ها هستیم.

خودروسازان توقعات مردم را درنظر بگیرند

وزیر دادگستری در خصوص بازار خودرو بیان کرد: دولت حمایت های لازم را در این حوزه داشته است و توقع می‌رود خودروسازان به این حمایت پاسخ داده و توقعات مردم را درنظر بگیرند.

وی افزود: قیمت خودرو باید قیمت واقعی و منصفانه باشد که نه خودروسازان دچار ورشکستگی شوند و نه مردم این میان ضرر ببینند.

آوایی به شفافیت درباره قراردادهای مرتبط با خودرو گفت: تعزیرات در قالب پیشنهاداتی مواردی را به معاونت حقوقی اعلام کرده است. قیمت خودرو باید کارشناسی شده باشد. ضمن اینکه تکلیف دولت و تعزیرات کمک به خودروسازی در راستای تولید و اشتغال است.

وزیر دادگستری در ادامه گفت: توقع ما این نیست که تمجید ی از دولت به ناحق انجام شود اما از رسانه ها توقع داریم حساس باشند. گاهی یک مصاحبه برخی ها را ورشکست و برخی ها را دچار یاس می‌کند. همانطور که ما مسئولان موظف هستیم که کم حرف برنیم و سنجیده سخن بگوییم، رسانه ها هم باید دقت کنند مطالبی منتشر نکنند که به جریانی که به دنبال القای ناامیدی در کشور است، کمک کنند.