سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنجشنبه 16 اسفند 97 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنجشنبه 16 اسفند 97 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 68 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 83 در وضعیت سالم قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (پنجشنبه) می باشد که در برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد (با بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) را به دنبال خواهد داشت. 

نظری افزود: این شرایط جوی تا روز جمعه تداوم خواهد داشت و همراه با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در بعدازظهر، برخی ساعات همراه با بارش متناوب باران و وزش باد (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی خواهد بود. 

وی بیان کرد: همچنین دما تا روز پایانی هفته روند کاهشی خواهد داشت. بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش موقتی غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات روز جاری، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار خواهد داشت. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: انتظار می رود با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز جمعه، به تدریج از بعدازظهر کاهش نسبی در غلظت برخی آلاینده ها مشاهده گردد که به تبع آن برقراری وضعیت کیفیت هوای مطلوب تری را در بیشتر مناطق پایتخت به دنبال خواهد داشت.