محبی افزود: عبور و مرور انواع وسایل نقلیه از محور امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم پرحجم و روان گزارش شده و پیش بینی می‌شود در تمام مسیر‌های شرق استان تهران طی ساعات آینده بار ترافیکی افزایش داشته باشد.

به گزارش مرورنیوز، سیاوش محبی خاطرنشان کرد: قصد داشتیم محور هراز را از ساعت ۱۲ امروز یک‌طرفه کنیم اما با توجه به روان بودن تردد در این محور، در صورت افزایش حجم بار ترافیکی انسداد اعمال خواهد شد.

 فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه ، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم، افزود: در حال حاضر تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز پرحجم اما روان است اما بر خلاف روزهای گذشته، بازگشت مسافران را شاهدیم و این ترافیک از شمال به جنوب این محور نیز برقرار است.

محبی بیان داشت: به احتمال زیاد در صورت افزایش ورود خودروها به سمت استان تهران، عصر امروز این محور به سمت شمال کشور مسدود و تردد به سمت رودهن به صورت یکطرفه خواهد بود.

وی افزود: عبور و مرور انواع وسایل نقلیه از شمال به جنوب و جنوب به شمال محور فیروزکوه نیز و نیمه سنگین اما روان گزارش شده و مشکل خاصی در خصوص تردد وسایل نقلیه در محور وجود ندارد.

محبی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ نداده، بیان کرد: عبور و مرور انواع وسایل نقلیه از محور امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم پرحجم و روان گزارش شده و پیش بینی می‌شود در تمام مسیر‌های شرق استان تهران طی ساعات آینده بار ترافیکی افزایش داشته باشد.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران ادامه داد: هموطنان در بازگشت به دلیل استفاده از حداکثری از زمان تعطیلات سفر خود را به ساعات پایانی روز و تاریکی شب موکول می‌کنند اما این کار باعث خستگی و خواب آلودگی راننده می‌شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: بیشترین تصادفات رانندگی در زمان مشابه سال گذشته در هنگام بازگشت مسافران از سفر و دلیل آن خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است. 

وی اضافه کرد: یک لحظه غفلت و چشم بر هم زدن باعث بروز تصادفات رانندگی می‌شود بنابراین رانندگان قبل از آغاز بازگشت از سفر استراحت لازم و کافی را داشته باشند و در طول مسیر نیز در صورت بروز خستگی در نقاط ایمن مسیر توقف کرده و پس از تجدید قوا ادامه مسیر بدهند.