غراوی گفت: گاهی تصمیمات محلی از سوی برخی گروه‌ها و مردم گرفته می‌شود که امدادرسانی را مختل می‌کند، برای همین تصمیمات مشترکی گرفته شد تا فعالیت‌های مهندسی دستگاه‎ها به‌گونه‌ای انجام شود که مسئولان محلی توجیه و از تبعات این اقدامات مطلع شوند تا ممانعت در محل صورت نگیرد و اقدامات سریع به نتیجه برسد.

به گزارش مرورنیوز، سرپرست استانداری گلستان گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات ما آب‌گرفتگی شهرک صنعتی آق‌قلا و سرایت بخشی از سیلاب به فرودگاه گرگان است. تلاش می‌کنیم با بازگشایی مسیر به‌سمت رودخانه قره‌سو بخشی از آب را هدایت کنیم.

غراوی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده و تصمیماتی که برای تخلیه سیلاب از شهرهای آق‌قلا و سیمین‌شهر گرفته شده است، اظهار داشت: اقدامات برای پیشگیری از ورود سیلاب و طغیان رودخانه به مناطق سیمین‌شهر و گمیشان در حال انجام است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قرار است با همکاری ستادکل نیروهای مسلح و با امکانات ارتش و سپاه انجام شود، لایروبی گرگان‌رود در محل اتصال به دریا از مسیر چارقلی تا خواجه‌نفس است. با این کار زمان تخلیه سیلاب به‌سمت دریا افزایش می‌یابد.

سرپرست استانداری گلستان گفت: از طرفی چون بارش داریم و امدادرسانی با بالگردها برای امروز ممکن نیست، روز گذشته از ظرفیت بالگردها برای خدمات‌رسانی به روستاهای سیل‌زده استفاده کردیم و آذوقه کافی به این روستاها رساندیم.وی گفت: گاهی تصمیمات محلی از سوی برخی گروه‌ها و مردم گرفته می‌شود که امدادرسانی را مختل می‌کند، برای همین تصمیمات مشترکی گرفته شد تا فعالیت‌های مهندسی دستگاه‎ها به‌گونه‌ای انجام شود که مسئولان محلی توجیه و از تبعات این اقدامات مطلع شوند تا ممانعت در محل صورت نگیرد و اقدامات سریع به نتیجه برسد.