سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 5 فروردین 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 5 فروردین 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 42 در شرایط پاک قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 51 در وضعیت سالم قرار دارد.

وی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با حاکمیت شرایط جوی ناپایدار در روز جاری (دوشنبه)، برای برخی ساعات بارندگی و در بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی شرقی انتظار می رود.

نظری افزود: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، شرایط جوی حاکم در روز جاری سبب تداوم شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد و وزش باد در برخی ساعات عصرگاه احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: به تدریج همراه با کاهش میزان ناپایداری جوی از شبانگاه و تداوم آن تا صبحگاه روز سه شنبه، انتظار می رود در برخی ساعات ششمین روز از بهار 98 افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده ها مشاهده گردد. هرچند این شرایط پابرجا نخواهد بود و با برقراری شرایط جوی ناپایدار از بعدازظهر سه شنبه، افزایش میزان ابرناکی، بارش باران و وزش باد نسبتا شدید طی برخی ساعات پیش بینی می شود که سبب بهبود کیفیت هوای پایتخت خواهد شد. همچنین دما تا روز آینده کاهش جزئی خواهد یافت.