سعید نمکی گفت: از کلیدی‌ترین نکات بیانات مقام معظم رهبری، دلسوزی و توصیه‌ همگان به رسیدگی عاجل به معیشت و حل مشکلات ناشی از سیلاب‌ها برای مردم بود.

به گزارش مرور نیوز، وزیر بهداشت اظهار داشت: در ابتدای این جلسه، معاون اول محترم رئیس جمهور از مسائل مناطق سیل زده کشور گزارشی ارائه کردند همچنین دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور نیز از ستاد بحران و عملکرد این ستاد در مناطق سیل زده‌ی کشور گزارش دادند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت سدهای کشور و اقدامات مرتبط با سدها و سرریز آب سدها و رهاسازی‌اش به زمین‌های پشت سدها توسط وزیر نیرو در این جلسه، گفت: رئیس کل ستاد نیروهای مسلح نیز از حرکت نیروهای مسلح به خصوص در استان گلستان و شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان گزارشی را ارائه کردند و نهایتاً رهبر انقلاب اسلامی پس از شنیدن با حوصله‌ی گزارش‌های دوستان، بیاناتی را ارائه فرمودند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از کلیدی‌ترین نکات بیانات مقام معظم رهبری، دلسوزی و توصیه‌ همگان به رسیدگی عاجل به معیشت و حل مشکلات ناشی از سیلاب‌ها برای مردم بود. در بخش دیگر، ایشان از اینکه این همدلی و همراهی در نیروهای اجرایی کشور فراهم شده، اظهار رضایت و قدردانی کردند و نهایتاً از دولت و همه‌ی مسئولین خواستند که با جدیت به آینده‌گری و حل مشکلات ناشی از تخریب‌های سیل با نگاه پیش‌گیرانه بپردازند.

نمکی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که اگرچه سیلاب در بارندگی‌های زیاد اجتناب ناپذیر است ولی با تدبیر و دوراندیشی و ژرف‌نگری و آینده‌نگری می‌شود از عوارض سیلاب‌ها بر زندگی مردم کاست؛ همان جور که با مقاوم‌سازی بناها و رفع مشکلات ناشی از بی‌توجهی به ساخت درست بناها، می‌شود از عواقب زلزله کاست.وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در پایان همه را توصیه کردند به حرکت در جهت اصلاح مسیرهای عبور سیل و مسیل‌ها و جلوگیری از تخریب طبیعت و جنگل‌ها، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه‌ی خاک؛ و به حق فرمودند از عوامل بسیار موثر در روان‌شدن سیلاب‌ها در سطح زمین است.