سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران جمعه 16 فروردین 98 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران جمعه 16 فروردین 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 54 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 64 همچنان در وضعیت سالم قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه شانزدهمین روز از بهار 98 می باشد و در بعضی ساعات افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده ها (از جمله ذرات معلق) مشاهده خواهد شد. 

نظری افزود: به تدریج با تغییر شرایط جوی از بعدازظهر، بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده شده و در برخی ساعات شبانگاه بارش پراکنده و خفیف باران انتظار می رود که به تبع آن وضعیت کیفیت هوای پایتخت نسبت به صبحگاه بهبود خواهد یافت. 

وی بیان کرد: با اتمام تعطیلات نوروزی و افزایش حجم تردد خودروها از روز شنبه احتمال می رود در صبحگاه فردا بر غلظت آلاینده ها افزوده گردد. هرچند با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با وزش باد (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) خواهد بود که در پراکندگی آلاینده ها موثر خواهد بود. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در روز شنبه در شرایط سالم قرار گیرد. همچنین تا روز آینده دما روند افزایشی خواهد داشت.