فرمانده نیروی انتظامی گفت: وظیفه اصلی پلیس، تامین امنیت است و به لطف خدا تا به این لحظه مشکلی ایجاد نشده و گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در جلسه‌ای که با حضور فرماندار شهرستان سوسنگرد در فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی بحمدالله در مناطق سیل زده توانسته با روحیه جهادی به وظایف ذاتی خود به درستی عمل و پس از آن در موضوع امداد رسانی نیز ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه موضوع نظم و امنیت در مناطق سیل‌زده از اولویت‌های اول ناجا محسوب می‌شود، به سفر روز گذشته خود در استان لرستان اشاره و بیان کرد: امروز نیز از بخش‌های "شعیبیه" و "گوریه" از توابع شهرستان شوشتر و نیز سوسنگرد بازدید و بر این موضوع نیز تاکید کرده‌ایم.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، وی بر لزوم آمادگی بیشتر نسبت به حوادث پیش رو و آینده تاکید کرد و گفت: این حوادث باید برای ما و دیگر مسئولان تجربه باشد و با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های مناسب بتوانیم خسارات ناشی از بلایای طبیعی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: مسئولان باید تلاش کنند رنج مردم را کاهش دهند و این موضوع را باور داشته باشند که در همه شرایط حق با آنان است. بنابراین حضور مسئولان در کنار مردم سیل‌زده و صحبت با آنها می‌توانند تا حدود زیادی رنج‌شان را کاهش دهد.

سردار اشتری همچنین در حاشیه این جلسه، با خانواده شهید سبحانی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

اشتری همچنین در حاشیه بازدید از شهر "گوریه" از توابع شهرستان شوشتر، اظهار کرد: در این بازدید با مردم این شهر صحبت کردیم؛ مقدار زیادی آبگرفتگی در روستاهای اطراف و شهر وجود داشته و بخشی از شهر و روستاها نیز به زیر آب رفته است.

وی افزود: البته با کمک مردم، همه خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل نجات یافتند و به جای امنی انتقال داده شده‌اند.  متاسفانه تا این لحظه امکانات مناسبی هنوز در اختیار آنها قرار نگرفته که امیدواریم این روند تسریع شود.

فرمانده ناجا درباره خواسته‌های مردم، گفت: درخواست مردم این بود، دژی که مانع خروج آب می‌شود را باز کنند تا بخش بیشتر آب از این محل خارج شود، زیرا آنها نگران این موضوع هستند با ادامه بارش ها بخش های بیشتری  از این شهر به زیر آب برود؛ ان شالله بتوانیم درخواستهای این عزیزان را به مسئولان انتقال دهیم تا با سرعت بیشتری عملیات امدادرسانی انجام‌ شود.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی پلیس، تامین امنیت است و به لطف خدا تا به این لحظه مشکلی ایجاد نشده و گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، اشتری خاطرنشان کرد: مردم اذعان داشتند نیروی انتظامی در کنار آن‌ها بوده و تنها نگرانی آنها، بالا آمدن آب و مشکلاتی است که بر اثر سیل برای آن‌ها به وجود آمده که امیدوارم بتوانیم سریع‌تر این مسائل را به مسئولان مربوطه منتقل کنیم تا با تلاش بیشتر بخشی از مشکلات این منطقه رفع شود.

وی بیان کرد: البته فرماندهان انتظامی، ارتش و سپاه پاسداران در مناطق سیل‌ زده برای کمک به مردم حضور دارند ولی بیشتر از این به کمک رسانی نیاز است.

فرمانده ناجا در پایان گفت: مردم خوزستان مردمی متدین، متعهد، ولایی و در صحنه هستند و انسان شرمنده محبت آنها می‌شود.  امیدواریم این مشکلات به زودی مرتفع شود.