وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم باید بدانند که پیشگیری بهتر از درمان است، بر ضرورت مراقبت نیروهای اورژانس جهت عدم بروز بیماری‌های واگیر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان برای مراسم اربعین خطاب به نیروهای اورژانس گفت: شما در مراسم اربعین در خدمت زائران امام حسین (ع) باشید و این سفرتان هم از نظر زیارت امام حسین (ع) و هم از نظر میزبانی زائران این امام بزرگوار بسیار ارزشمند و معنوی است.

وی راهپیمایی اربعین را بی نظیر خواند و افزود: باید خدا را به خاطر این اقبال و افتخاری که برای انقلاب اسلامی ایجاد شده، شکر کنیم و قدر امام، رهبری و ملتی را که انقلاب اسلامی را ایجاد کرد، آن را ادامه داد و پای آن ایستاده است، بدانیم.

وی با بیان اینکه این انقلاب روز به روز با لطف خدا پایدارتر می‌شود، ادامه داد: بر این اساس حضور شما در مراسم راهپیمایی اربعین بسیار ارزشمند است و حتما باعث رفع نگرانی‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها خواهد شد و اگر هم در طول مسیر اتفاقی رخ دهد، می‌توان عوارض آن را با کمک شما کاهش داد.

هاشمی تاکید کرد: در عین حال امیدوارم خود زائران توجه لازم را داشته باشند و بدانند که پیشگیری بهتر از درمان است تا نیازی هم به کمک شما نباشد. بر این اساس امیدوارم تصادف یا بیماری اتفاق نیفتد. اما در این زمینه علاوه بر مردم سایر دستگاه‌ها اعم از پلیس، راهداری و ... باید نهایت تلاش‌شان را داشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در مقدمه مراسم اربعین اتفاقات ناگواری را شاهد بودیم، گفت: امیدوارم در ادامه این مراسم مراقبت‌های لازم انجام شود تا دیگر شاهد اتفاق ناگواری نباشیم. در عین حال حتما درباره بیماری‌های واگیر نیز مراقبت کنید. البته در این میان کارکنان بهداشت محیط هم در کنار شما هستند و بر بهداشت آب آشامیدنی، مواد غذایی و ... نظارت می‌کنند و علاوه بر آن هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و سایر گروه‌ها نیز در کنار شما هستند و حتما کمک می‌کنند. بر این اساس امیدواریم حضور شما در راهپیمایی اربعین تاثیرگذار باشد.