سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 22 فروردین 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 22 فروردین 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 54 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 60 در وضعیت سالم قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه بیست و دومین روز از بهار 98 می باشد که به تبع آن شرایط برای انباشته شدن موقتی آلاینده ها در سطح شهر فراهم خواهد شد. 

نظری افزود: هر چند با تغییر شرایط جوی در طول روز، به تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد که پراکندگی آلاینده ها و بهبود کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران را به دنبال خواهد داشت. 

وی بیان کرد: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز جمعه، برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر، وزش باد شدید (بزرگی بالاتر از 8 متربرثانیه) و بارش پراکنده باران انتظار می رود. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس، همراه با کاهش حجم تردد خودروها در روز پایانی هفته و با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز جمعه، برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. همچنین تا روز آینده تغییر محسوسی در دما مشاهده نخواهد شد.