فردا پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده‌های شرکت بازرگانی پتروشیمی و مؤسسات مالی و اعتباری برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، فردا (دوشنبه 2 اردیبهشت) پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده های شرکت بازرگانی پتروشیمی و مؤسسات مالی و اعتباری به ریاست قضات مسعودی‌مقام و صلواتی برگزار خواهد شد.

 جلسات رسیدگی به مفاسد اقتصادی پس از کسب استیجازه آیت الله لاریجانی رئیس وقت قوه قضاییه از رهبر معظم انقلاب جهت برخورد فوری و عادلانه با مفسدان اقتصادی ، در شعب ویژه دادگاه انقلاب آغاز شد.

در ادامه برخورد با مفسدان اقتصادی، پرونده موسوم به فساد در شرکت بازرگانی پتروشیمی با متهم ردیف اول خود به نام رضا حمزه‌لو (مدیرعامل اسبق شرکت بازرگانی پتروشیمی) و ۱۳ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی‌ مقام در شعبه ۴ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی در ۴ جلسه برگزار شد که جلسه پنجم این دادگاه فردا دوشنبه (۱۳۹۸.۲.۲) به جریان رسیدگی خود ادامه می‌دهد.

پرونده دیگر، پرونده موسوم به فساد در مؤسسات اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی می‌باشد که همچون پرونده شرکت پتروشیمی در ۴ جلسه برگزار شده و فردا دوشنبه (۱۳۹۸.۲.۲) نیز جلسه پنجم این دادگاه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه سوم مفاسد اقتصادی دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که متهمان ردیف اول و دوم این پرونده امیرحسین آزاد و حسن قریانی می‌باشند که به اتهام فساد در شبکه بانکی کشور زندانی و جلسات دادگاه آنها در حال برگزاری است.

به گفته قاضی صلواتی پرونده مؤسسات مالی و اعتباری ۳۵۳ جلد دارد و کل سرمایه گذاران این تعاونی ها ۹۱ هزار نفر هستند که ۶ هزار و ۳۶ نفر از سرمایه گذاران برای شکایت مراجعه کرده‌اند. گردش مالی تعاونی از تیرماه سال ۹۱ تا آذر ۹۶ گردش مالی ۴۳ هزار میلیارد تومان و از اردیبهشت ۹۴ تا اسفند ۹۶ گردش مالی ولیعصر ۱۷ هزار میلیارد بوده است.همچنین تعهد باقیمانده تعاونی البرز ایرانیان ۱۴۰۰ میلیارد و تعهد باقیمانده تعاونی ولیعصر ۲۵۰ میلیارد است.