آفت ملخ مراکشی یکی از بزرگترین تهدیدهای کشاورزی شهرستان طارم در استان زنجان است که در صورت کنترل نشدن خسارات فراوانی به جا می‌گذارد .

به گزارش مرور نیوز، ملخ مراکشی یکی از خطرناکترین ملخ‌های موجود در جهان است که متاسفانه در طی سال‌های اخیر  در جمعیت‌های بسیار بالا تکثیر و در سطح کانون‌های منطقه مشاهده می‌شود .

در همین رابطه سرپرست فرمانداری طارم گفت : چند سالی هست که در سطح شهرستان با آفت ملخ مراکشی مواجه هستیم .

ستار صفری با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۳۰ هزار هکتار از مراتع طارم با پراکنش مختلف با این آفت دست و پنجه نرم می‌کنند، ادامه می‌دهد:  همه ساله در ۱۵ الی ۱۶ هزار هکتار از مراتع از طریق سمپاشی با این آفت مبارزه می‌شود .

وی با بیان این که قبل از عید, پایش کل شهرستان صورت گرفته و در برهه فعلی نیز آفت‌ها به سنی رسیده‌اند که بحث سمپاشی باید اتفاق بیفتد، یادآور می‌شود. سن 2 و 3 بهترین زمان مبارزه شیمیایی برای این آفت است .

این مسئول از آمادگی جهاد کشاورزی شهرستان با تمام تجهیزات و ظرفیت نیروی انسانی برای مبارزه با این آفت خبر داده و تاکید می‌کند: از طریق شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز هماهنگی لازم برای تامین وسایل مورد نیاز انجام شده است .

صفری با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات این حوزه صعب‌العبور بودن دسترسی به کانون‌ها است، تصریح‌می‌کند: صعب‌العبور بودن مناطق بالطبع انتقال تجهیزات را نیز سخت می‌کند که مبارزه در این مناطق نیز نیازمند تجهیزات خاص خود است .

سرپرست فدمانداری طارم ادامه می‌دهد: گاهی اوقات مقاومت بالای آفت در برابر سم مبارزه کنندگان را مجبور به استفاده از سم خالص می‌کند که این امر نیز وسیله خاص خود را می‌طلبد .

وی با بیان این که با فعالیت‌های شبانه‌روزی تاکنون این آفت وارد مزارع و باغات نشده است، یادآور می‌شود: امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با این آفت برآورد شده است که نیازمند مساعدت مسئولان استانی در این حوزه هستیم .