سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 3 اردیبهشت 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 3 اردیبهشت 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 47 در شرایط پاک قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 74 در وضعیت سالم قرار دارد.

وی گفت: بر طبق نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، با افزایش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (سه شنبه)، به تدریج بر سرعت باد افزوده خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می رود که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. 

نظری افزود: این شرایط پابرجا نخواهد بود و رفته رفته در بعدازظهر وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت. 

وی بیان کرد: به تدریج در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا صبحگاه چهارشنبه، انتظار می رود طی برخی ساعات افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده ها مشاهده گردد. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: با تغییر شرایط جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با وزش باد موثر (با بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) خواهد بود که سبب پراکندگی آلاینده ها و به تبع آن برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در چهارمین روز از اردیبهشت ماه 98 خواهد شد. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.