وزیر آموزش و پرورش درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از میزان اعتبار مورد نیاز خود در ردیف‌های مختلف به ریز و جزء اطلاع ندارد، توضیح داد: نه تنها ما می‌دانیم بلکه خزانه هم اطلاع دارد؛ همه چیز کاملاً مشخص و شفاف و روشن است.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد بطحایی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تخصیص سالانه بیش از ۱۰۰ درصد بودجه آموزش و پرورش این وزارتخانه باز هم با کمبود منابع مالی روبرو است، گفت: به این دلیل که پیش‌بینی بودجه آموزش و پرورش همیشه کم بوده است یعنی مثلا این وزارتخانه به ۱۱۰ واحد پول نیاز دارد ولی در بودجه سالیانه برای آن 100 واحد تعریف می‌شود؛ بنابراین هر سال درصد تخصیص اعتبارات آن بیش از رقم منظور شده در بودجه سنواتی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از آنجا که پایه پیش‌بینی بودجه وزارت آموزش و پرورش کم است، ما با چنین شرایطی روبرو می‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در جلسات هیئت دولت برای تدوین بودجه سنواتی نسبت به افزایش بودجه آموزش و پرورش تلاش نمی‌شود، توضیح داد: اگر به جای 100 واحد برای آموزش و پرورش ۱۱۰ واحد بودجه پیش‌بینی شود، میزان کسری بودجه دولت بالا می‌رود؛ بنابراین دولت این میزان کسری را در طول سال با افزایش تخصیص جبران می‌کند.

بطحایی تاکید کرد: تا زمانی که پایه پیش‌بینی بودجه بر مبنای عملکرد نباشد، آموزش و پرورش ناچار است هر سال را با بدهی آغاز کند؛ زیرا در غیر این صورت کسری بودجه دولت بالا می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه  آموزش و پرورش از میزان اعتبار مورد نیاز خود در ردیف‌های مختلف به ریز و جزء اطلاع ندارد، توضیح داد: نه تنها ما می‌دانیم بلکه خزانه هم اطلاع دارد؛ همه چیز کاملاً مشخص و شفاف و روشن است.