محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز کارگر و روز معلم، گفت: در شرایط دشوار اقتصادی فعلی شاید بیشترین فشارها و مشکلات به قشر زحمت‌کش و شریف کارگر وارد می‌شود .

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز کارگر و روز معلم، گفت: در شرایط دشوار اقتصادی فعلی شاید بیشترین فشارها و مشکلات به قشر زحمت‌کش و شریف کارگر وارد می‌شود که از یک سو با تورم سنگین و عدم تناسب افزایش حقوق با گرانی مواجه هستند و از سویی دیگر مشکلات و تحریم‌های اقتصادی موجب تعدیل نیرو، به تعویق افتادن واریز حقوق و حتی تعطیلی برخی واحدها شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید دقت داشته باشند که این فشارهای کمرشکن آسیبی به کارگران وارد نکند، گفت: مدیریت شهری نیز می‌بایست به خصوص در حوزه‌ی کارگری مراقب این زحمت‌کشان باشد.

وی همچنین با اشاره به روز معلم ، استاد مطهری را تبیین کننده‌ دیدگاه‌های انقلاب اسلامی و معرفت دینی دانست و افزود: افراطیون وقت که اندیشه‌های متعادل و مخالف تندروی مطهری را مغایر با روند هیجانی و افراطی خود می‌دیدند دست به حذف وی زدند.

هاشمی با بیان اینکه سپهبد قرنی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و استاد مطهری سه شخصیت مهم انقلاب را ظرف کمتر از دو ماه مورد سوءقصد قرار دادند گفت: عقلانیت، جامع بودن و مدارا از ویژگی‌های آیت‌الله مطهری محسوب می‌شود.

وی فرهنگیان و معلمان را آینده سازان و تاثیرگذاران جامعه دانست و گفت: در شرایط فعلی که جامعه با مشکلات معیشتی شدید مواجه است، اگر چه آموزش هنوز به شورا و شهرداری تفویض نشده است اما بخش فرهنگی شهرداری با استفاده از زیر ساختهای مناسب خود از ظرفیت فرهنگیان و معلمان برای ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به شهروندان در فضاهای شهری استفاده کند تا هم نظام آموزش و پرورش شهر ارتقاء یابد و هم موجب تامین معیشت و درآمد زایی این قشر شود.