دادستان کل کشور درباره تناسب میان مجازات و جرم نیز اظهار کرد: تناسب میان جرم و مجازات از سوی قاضی سنجیده می‌شود اما قاضی در مقامی نیست که بخواهد بر خلاف قانون عمل کرده یا تصمیمی بگیرد .

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه همایش دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور که ظهر امروز در مجموعه تلاش برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات انجام شده برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و بازگشت دوباره آنها پس از مدت کوتاه اظهار کرد: اگر فکر کنیم که تنها با زندانی کردن افراد می‌توانیم راه را برای این بلای خانمان سوز ببندیم اشتباه کرده‌ایم. زندان تا کی؟ البته این به این معنا نیست که با افراد مجرم برخورد نکنیم و طبق قانون با آنان رفتار نشود.

وی ادامه داد: اما راه اساسی این است که برای کاهش اعتیاد در جامعه باید از راه‌های دیگری برای مبارزه با اعتیاد استفاده کنیم و اگر فکر کنیم که می‌شود با زندانی کردن افراد معتاد با این مسئله مبارزه کنیم اینگونه نیست. کما اینکه علی رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد شاهد آن هستیم که در برخی از زندان‌ها دسترسی به مواد مخدر برای معتادان نیز وجود دارد که در این خصوص نیز باید فکری اساسی کنیم.

وی افزود: باید راهکارهای دیگری هم در کنار زندانی کردن برای معتادان متجاهر داشته باشیم که من از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستم که این راه‌ها را بررسی کند.

دادستان کل کشور درباره تناسب میان مجازات و جرم نیز اظهار کرد: تناسب میان جرم و مجازات از سوی قاضی سنجیده می‌شود اما قاضی در مقامی نیست که بخواهد بر خلاف قانون عمل کرده یا تصمیمی بگیرد که در قانون و تصمیم قانون گذار وجود نداشته، انتظار ما از قاضی این است که در چهارچوب قانون و مقررات با مجرم رفتار کرده و تلاش شود که این افراد نیز به جامعه برگردند.

وی با بیان اینکه قاضی در مقامی نیست که بتواند در مقام قانونگذاری مصلحت اندیشی کند، خاطرنشان کرد: اما قاضی می‌تواند در چهارچوب قانون راهکارهایی به جز زندان برای بازگرداندن مجرمان را پیش بینی کند.