شریعتمداری گفت : باید درزمینه ایجاد اشتغال روستایی ، اقدامات انجام شده و میزان ایجاد شغل شفاف سازی انجام شود .

به گزارش مرور نیوز، محمد شریعتمداری با بیان اینکه از پیگیری مقوله شفافیت خسته نمی شوم گفت: منظور ما از پایه ای دانستن موضوع شفافیت این است که وقتی شفافیت به عنوان گفتمان عمومی در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده است  یعنی اینکه مدیر استان نباید آن شب خوابش ببرد تا اینکه صبح شود و مدیران خود را جمع کند و ببیند لایه های پیچ در پیچ موجود در سازمان مورد تصدی خود که مردم از آن آگاه هستند و موضوعاتی که مردم از آن خبرندارند کدام ها هستند و اگر موردی هست که مردم از آن اطلاعی ندارند به شکل بسیار شفاف ازطریق سایت همگان را در جریان قرار دهند. 

وی تصریح کرد : اگر وام ارزان قیمت اشتغال زایی   پرداخت می شود باید عموم مردم ازاطلاعات دریافت کنندگان وام خبرداشته باشند چرا که این ها اطلاعات محرمانه نیست و همه مردم باید بدانند در طبقه بندی های مختلف شغلی چه کسانی چه میزان وام دریافت گرفته اند که براساس همان وام از او توقع ایجاد اشتغال داشته باشند و چناچه فردی وام دریافت کرد و به ایجاد اشتغال منجر نشد بتوان موضوع را پیگیری و مطالبه کرد.

وزیر کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:  مدیران کل استانی نیز باید طرح هایی که وام ارزان قیمت اشتغالزایی گرفته اند  و اشتغال ایجاد شده یا عدم اجرای طرح را رصد کنند تا در راستای رونق تولید اقدام شود، باید اطلاعات افراد و طرح هایی که از این تسهیلات جهت اشتغالزایی مناطق روستایی و ... استفاده کرده اند قابل رصد و شفاف باشد تا مشخص شود چه اقداماتی انجام شده است ، چرا که  موضوعی برای پنهان کردن از مردم نداریم. اگر کسانی از این تسهیلات استفاده ای غیر از اشتغالزایی و تکمیل طرح اعلامی داشته اند باید شناسایی و جریمه شوند.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : اگرمی گوییم شفافیت یعنی اینکه هر فردی درکار خود هرمسئولیتی که دارد باید در راستای شفافیت گام بردارد . ما برای شفافیت با نهادهای بیرونی نیز درتعامل هستیم ، طرح تهیه کرده ایم  و کمیته ملی شفافیت تشکیل شده است اما مدیران استانی ما نباید منتظرباشند که از مرکز به آن ها دستوری ابلاغ شود بلکه باید از اتاق خود به بیرون شفاف سازی را آغاز کنند و ازبیرون روی سازمان نورافکن روشن باشد و فساد ستیزی به شکل جدی از داخل سازمان شروع شود . 

شریعتمداری تاکید کرد : فساد ستیزی وظیفه همه ماست و تنها محدود به بخش های حراست ، مدیرت عملکرد و ...نیست بلکه مدیران استان مسئول مبارزه با فساد در استان هستند و باید مردم از همه قراردادهای درون سازمانی نیز مطلع باشند ، یعنی اگربه عنوان مثال سازمان بهزیستی به خیریه ای یک مبلغ و به خیریه دیگر مبلغ دیگری کمک می کند باید مردم از میزان آن مبلغ آگاه باشند و همه این ها با پایه ای سازی شفافیت درسازمان ها اتفاق می افتد . 

وی اشاره کرد : باید درزمینه ایجاد اشتغال روستایی ، اقدامات انجام شده و میزان ایجاد شغل شفاف سازی انجام شود .

وزیر کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه مسائل فنی و حرفه ای باید نهضت مهارت افزایی و خیران مهارت افزا درکشور شکل بگیرد و از همه امکانات در این حوزه بهره برده شود. این ماموریت تنها به سازمان آموزش فنی و حرفه ای سپرده نشده است و باید مسئولان استانی نیزدر این مسیر حرکت کنند و تمام کارگاه‌های استان برای آموزش های مهارتی تجهیز شوند .

شریعتمداری به مدیران استانی خود تاکید کرد که موضوع حقوق های عقب افتاده را در واحدهای تولیدی با جدیت پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: رخوت و سستی در کارها به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و همه باید با انگیزه و تلاش امور را پیش ببریم. 

براساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ،  شریعتمداری دراین نشست پنج ساعته نقطه نظرات و مشکلات مدیران استانی سراسرکشور و معاونان خود را شنید و  به تک تک آن ها  پاسخ گفت و راه حل هایی برای آن ارائه کرد .