معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران از تداوم آلودگی هوا در پایتخت تا فردا خبر داد و گفت:در جلسه جلسه کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا مقرر شد تا از فروش طرح ترافیک روزانه در تهران برای روزهای یکشنبه و دوشنبه جلوگیری شود و تیم‌های اورژانس در میادین اصلی شهر استقرار یابند.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران اظهار داشت: شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به 156 رسیده و  این وضعیت نشانگر ناسالم شدن کیفیت هوا برای همه افراد است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایستگاه شهرداری منطقه 4 تهران نیز عدد 227 را نشان می‌دهد که جزو آلوده‌ترین نقاط شهر تهران محسوب می‌شود، گفت: علت افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلودگی هوا به‌سبب پدیده وارونگی هوا و عدم بارندگی است که این روند تا فردا ادامه دارد.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران بااشاره به اینکه عصر روز گذشته جلسه کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا برگزار شد و در آن جلسه  مقرر شد تا از فروش طرح ترافیک روزانه در تهران برای روزهای یکشنبه و دوشنبه جلوگیری شود و تیم‌های اورژانس در میادین اصلی شهر استقرار یابند.

به گفته رستگاری، لغو ورزش همگانی در پارک‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر تهران، نظارت بر عدم به‌کارگیری اتوبوس‌های دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوس‌های متوقف در ترمینال‌ها و جایگاه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌های شهری و نظارت  بر توقف جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی شهر تهران موثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا از سوی شهرداری تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوای امروز منتهی به ساعت 11 صبح عدد 156 را نشان می‌دهد که در این میان آلوده‌ترین نقاط تهران متعلق به ایستگاه‌های تربیت مدرس منطقه 6، شهرداری منطقه11، شادآباد منطقه18 و شهرداری منطقه 21 است. همچنین ایستگاه های مسعودیه منطقه15، شهید محلاتی منطقه 14 و شهرری منطقه20 پاک‌ترین مناطق شهر تهران را تشکیل می دهند.