رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها طی نامه‌ای به روسای شورای شهرهای مراکز استان‌ها و شهرداران شهرهای مراکز استان‌ها در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزود» ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی و مرتضی الویری رئیس شورای عالی استانها نامه‌ای خطاب به روسای شورای شهرهای مراکز استان‌ها و شهرداران شهرهای مراکز استان‌ها نوشتند.

در این نامه که با موضوع هشدار در خصوص مقابله با فاجعه حذف اختیارات شوراها نوشته شده است؛ چنین آمده که لایحه مالیات بر ارزش افزوده طی هفته جاری در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. این لایحه به خصوص مواد "۷"، "۹"، "۲۷"، "۳۰"، "۳۸"، "۳۹"، "۴۱" و "۴۹" در صورت تصویب منجر به حذف اختیارات قانونی شوراها در زمینه وضع عوارض و درآمدهای محلی، دولتی شدن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تمرکز گرایی شدید امور محلی در وزارتخانه‌های کشور و اقتصاد می‌شود.

همچنین در بخش دیگر این نامه اشاره شده است که از دیگر نتایج لایحه مالیات بر ارزش افزوده آن است که در صورت تصویب، کسری بودجه بیش از ۶۰ درصد به شهرداری‌های کشور تحمیلخواهد شد، بنابراین قطعاً شهرداری‌ها در انجام امور خدماتی و زیر ساختی شهرها دچار بحران و معضل اساسی می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان نامه تاکید کرده‌اند که خواهشمندیم جهت جلوگیری از بحران پیش‌رو با فوریت مراتب را به هر نحو ممکن به اطلاع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسانده و درخواست کنید که با کلیات لایحه مخالفت شود.