معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت : پیشنهادات خیلی خوبی در جلسه رئیس قوه قضائیه و حقوقدانان مطرح شد .

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی امیری  با اشاره به جلسه امروز رئیس قوه قضاییه با جمعی از حقوقدانان گفت: به نظر می‎رسد پیشنهادات خیلی خوبی در این جلسه مطرح شد که این پیشنهادات می تواند در گره‌گشایی از کار و ارتقا سطح کارکردی قوه قضاییه، ایجاد اعتماد عمومی و بالابردن سرمایه اجتماعی این دستگاه بسیار مفید و موثر باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هم اندیشی ریاست قوه قضاییه با جمعی از حقوقدانان کشور ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ارتباط با برگزاری این جلسه گفت: قوه قضاییه یک رابطه تنگاتنگ با دانشکده‌های حقوق، اساتید و صاحب نظران حقوقی کشور دارد؛ جلسه‌ای که امروز با ابتکار رئیس قوه قضاییه با حضور این افراد برگزار شد به نظرم ابتکار خوب و مبارکی است.

وی ادامه داد: حقوقدانان در این جلسه؛ مسائل و مشکلاتی که قوه قضاییه با آن درگیر است، توقعات جامعه از این قوه و نواقصی که در مسیر کار وجود دارد را با ریاست قوه قضاییه در میان گذاشتند و آیت الله رئیسی نیز با صبوری و سعه صدر صحبت‌های صاحب نظران حقوقی و انتقادات مطرح شده را کاملا با حوصله شنیدند.

امیری افزود: به نظر می‎رسد پیشنهادات خیلی خوبی در این جلسه مطرح شد که این پیشنهادات می تواند در گره‌گشایی از کار و ارتقا سطح کارکردی قوه قضاییه، ایجاد اعتماد عمومی و بالابردن سرمایه اجتماعی این دستگاه بسیار مفید و موثر باشد.

 وی خاطرنشان کرد: ادامه این جلسات به شرط تاثیر و ترتیب اثر دادن به پیشنهادات و راه کارهایی که حقوقدانان مطرح کردند می تواند در ارتقا سطح کارکرد قوه قضاییه؛ تحقق عدالت، ایجاد دادرسی شایسته و منصفانه، رضایت عمومی جامعه، اصلاح بخش های اداری که دستگاه قضایی از طریق بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری بر آن نظارت دارد، موثر باشد؛ لذا این جلسه جلسه مفیدی بود و ادامه آن می تواند برای کشور مفید باشد.

امیری در  پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشابه این جلسه را در سطح قوه قضاییه و رئیس قوه قضاییه شاهد بوده‌اید یا خیر گفت: تا آن جایی که حافظه ام یاری می‌کند جلسه ای با این شکل و شیوه و در این سطح با حضور حقوقدان‌ها از استان‌های مختلف کشور اولین بار است که تشکیل شده است.