شهردار تهران گفت: در آینده ای نزدیک بیش از ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن می شوند که ضروری است برای رفاه آنها زیرساخت های لازم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  مرور نیوز، شهردار تهران در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران و مترو پلیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آینده نزدیک بیش از ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن خواهند بود که همین موضوع چالش های جدی تری را ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از تجربیات سایر کلانشهرها می تواند برای ما بسیار مثمر ثمر باشد، تصریح کرد:  مقدمات ایجاد بانک شهر در سفری به سیدنی فراهم شد که تجربه بسیار خوبی بود.

دنیز کودر رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (مترو پلیس) نیز در ادامه با تاکید بر اینکه که دیپلماسی شهری اعتقاد راسخ دارم و معتقدم باید کانالهای جدید گفتگو میان کلانشهرها ایجاد شود، مطرح کرد: ما امروز در کلانشهرهای جهان با چالش های مشترک و جدی روبرو هستیم و رفع آنها نیاز به گفتگو دارند. این تفاهم نامه در همین راستا امضا شده و یک نگاه به آینده است. 

رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (مترو پلیس) با بیان اینکه قالیباف مرد عمل است و نقش های بسیار چشمگیری ایفا کرده است، افزود:تهران یکی از بزرگترین کلانشهرهای جهان است که ۸ میلیون جمعیت دارد و جمعیت روز آن بیش از این عدد است و قطعا این میزان جمعیت چالش های جدی ایجاد می کند.