رئیس کل دادگستری گلستان از صدور کیفرخواست متهمان پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر خبر داد .

به گزارش مرور نیوز، هاشمیان گفت: پس از مطالعه و بررسی پرونده ۳۳ هزار صفحه ای پرهام آزادشهر ،  دادسرای مرکز استان برای سه متهم این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور کیفرخواست صادر کرد .

هاشمیان افزود : از آن جا که پرونده های اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعب ویژه رسیدگی می شود برای تعیین دادگاه رسیدگی این پرونده با معاون اول قوه قضاییه نامه نگاری و درخواست کرده ایم در صورت امکان برای سهولت دسترسی شاکیان که بیشترشان گلستانی هستند پرونده پرهام  در استان رسیدگی شود .

وی اضافه کرد: پرونده پرهام حدود سه هزار نفر شاکی دارد که ۲هزار و ۵۰۰ نفرشان گلستانی اند و مبلغ کلاهبرداری بر اساس کارشناسی‌های انجام شده حدود ۲۲۰ میلیارد تومان است.

به گفته هاشمیان ، شناسایی اموال متهمان و توقیف آن در حال انجام است.

این مقام ارشد قضایی استان افزود : پرونده پرهام آزادشهر   از سال ۹۵ در دو شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان و شهرستان آزادشهر استان گلستان تقریبا به طور همزمان تشکیل شد اما  پرونده به صورت یکجا در سیستان و بلوچستان  و شهرستان سرباز  رسیدگی شد.

هاشمیان ادامه داد : با طولانی شدن زمان رسیدگی پرونده و درخواست شاکیان گلستانی که بیشترین شاکیان این پرونده بودند  ۶ ماه پیش برای ادامه رسیدگی با درخواست دادگستری گلستان و احاله دیوان عالی کشور به  گلستان ارسال شد .

متهمان در پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام ، با تاسیس یک شرکت و با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، میلیاردها تومان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زدند.