رئیس شورای اسلامی عملکرد صدا و سیما را مورد انتقاد قرار داد و گفت: پوشش اخبار و عملکرد شورای شهر در این دوره از صدا و سیما کاهش داشته است.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی ،  رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در صد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امسال دومین سالگرد انتخابات شورای شهر پنجم است که به نوعی رکورد شرکت در انتخابات را شکست. در آن سال ۵.۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۳.۵ میلیون آنها پای صندوق رأی آمدند.

هاشمی گفت: رأی به شورای پنجم نباید یک تهدید بلکه باید یک فرصت استثنایی در نظر گرفته شود که عدم استفاده از آن باعث بروز مشکلاتی می شود.

وی افزود: سخت‌ترین بخش این بار امانت به دوش من و همکارانم است که باید بتوانیم به توقعات مردم پاسخ بدهیم هرچند این به معنای بی مسؤولیتی سایر ارگانها نیست.

رئیس شورای اسلامی گفت امروز پس از گذشت دو سال هنوز شاهد حمایت سران قوا نیستیم در حالی که از مدیریت قبلی شهر تهران و شوراهای قبلی بیشتر حمایت می شد.

وی ادامه داد: من در گذشته هم انتقاداتی به عملکرد خودمان داشته ام اما یادمان باشد مردم از سایر دستگاه های مسؤول هم انتظاراتی دارند.

به گفته هاشمی، دولت تدبیر و امید کمک لازم را در دو سال گذشته به شورای شهر تهران نداشته اند و این در حالی است که تهران پایتخت کشور است و برای حل معضلات آن نیاز به کمک دولت است.

این عضو شورا گفت: مجلس شورای اسلامی هم علی‌رغم همزبانی و همدلی اما نقش خودش را برای کمک به ما ایفا نکرده است و به خصوص با همین لایحه اخیر هم نشان داد که مخالف درآمدهای پایدار شهری است.

وی افزود: از قوه قضائیه هم توقع داشتیم در رسیدگی به پرونده ها سرعت بیشتری داشته باشند که متأسفانه به برخی پرونده ها رسیدگی نکرده اند و تکلیف پول‌های زیادی هنوز مشخص نشده است.

محسن هاشمی عملکرد صدا و سیما را هم مورد انتقاد قرار داد و گفت پوشش اخبار و عملکرد شورای شهر در این دوره از صدا و سیما کاهش داشته است.

وی افزود سپاه و بسیج و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام هم توقع داریم که همکاری خود را با شورای شهر تهران بالا ببرند.

 هاشمی به شهردار تهران هم تذکر داد و گفت عملکرد شما می تواند بیشترین تبلور فعالیت شورای شهر را داشته باشد و امیدواریم از رانت و هزینه های تشریفاتی در شهر پرهیز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکری هم به خودمان دارم که امیدوارم به جای ایده آل نگری به دنبال واقع نگری باشیم.