محسن هاشمی در تذکر پیش از دستور جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود آنکه امسال هزار وچهارصدمین سال شهادت علی (ع) است، اما نام او بیش از هر زمان دیگری در جهان می‌درخشد.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی در ابتدای این جلسه تصریح کرد: چه بسیار حاکمان و مسئولانی که بیش از امام علی(ع)، وسعت و زمان و قدرت حکمروایی داشتند، اما امروز نامی از آنها شنیده نمی شوند و اگر یاد شوند، تصویری سیاه وحداکثر خاکستری از آنها در تاریخ وجود دارد اما حکومتی که زمانش به 5 سال و وسعتش بخشی از جهان محدود اسلام آن زمان بود، بیش از هر نام وهرسلسله ای درخشان و ماندگار است و این همه ناشی از چشاندن طعم شیرین عدالت توسط امام علی علیه السلام به مردم روزگار خود است.

وی با بیان اینکه حاکمی که خود وفرزندانش پیشاپیش در صف جهاد و هزینه دادن برای اسلام بودند، با مخالف و دشمنش بیشترین مدارا و تحمل را به خرج داد، افزود: معیشت ونان مردمش را تامین کرد، گرسنگان امت را سیر کرد اما یک روز هم در زندگی به خود اجازه سیرشدن را نداد.

محسن هاشمی با اشاره به صفات امام علی (ع) گفت: وفای به عهدش به حدی بود که از حکمیت با وجود بدعهدی و نیرنگ معاویه خارج نشد و زمانی که مردمش را آماده جهاد وشهادت ندید از آنان به خدا شکوه برد اما جنگ را بر مردمش تحمیل نکرد.

رئیس شورای شهر در ادامه افزود: امام علی (ع) به مخالفش آزادی می داد تا در مهمترین اجتماعات جهان اسلام، علیه او سخن بگوید و اجازه برخورد فیزیکی با تندترین دشنام ها و توهین را به خود نمی داد. در عرصه اقتصاد کارآفرین و آبادگری کوشا بود، تولید ثروت ورفاه می کرد اما خود بهره ای از آن نمی برد.

وی در پایان تصریح کرد: درخشش سیره و راه امام علی (ع)، مسیر روشنی برای همه حق طلبان و حق جویان در تاریخ گشوده است.