وضعیت 25 نفری که در جریان اتفاقات حاشیه‌ای دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس بازداشت شدند ، توسط دادستان تشریح شد .

به گزارش مرور نیوز، دادستان تهران اظهار داشت : بازپرس پرونده در حال تکمیل تحقیقات این پرونده است و اطلاع دقیقی از اینکه آیا تمام این 25 نفر هنوز در بازداشت هستند یا خیر ندارم، چون ممکن است تعدادی با وثیقه و قرار کفالت آزاد شده باشند.

وی افزود: باید اجازه دهید تا بازپرس تحقیقات این پرونده را تکمیل کند و اطلاعات تکمیلی را اعلام می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره اقدامات دادستانی درباره خودروهایی که خسارت دیده‌اند، ادامه داد: شکایت کسانی که در این مورد شاکی هستند بررسی می‌شود. اگر کسی که این خسارت‌ها را مرتکب شده مشخص شود، طبق قانون باید علاوه بر مجازات کیفری خسارت را نیز پرداخت کند و این منوط به تحقیقات و شناسایی کسانی است که این تخریب را انجام داده‌اند.

اصفهانی گفت: با دستور مقام قضایی، نیروی انتظامی این تحقیقات را انجام می‌دهد و اگر جرم اثبات و منجر به شناسایی متهم شد در نهایت بر اساس کیفرخواست دادسرا و حکم دادگاه به خسارت‌دیدگان خسارت پرداخت می‌شود.

وی درباره دلیل رخ دادن برخی حواشی در این دیدار تصریح کرد: این اتفاقات مربوط به بعد از بازی بود و در ورزشگاه اتفاقی نیفتاد. پس از خروج تماشاگران از ورزشگاه و شاید به خاطر سابقه اتفاقاتی که در دیدار 2 تیم در تهران افتاده بود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه ریشه این اتفاقات به خیلی موضوعات از جمله مسائل فرهنگی برمی‌گردد، اضافه کرد: مسائل فرهنگی دلیل عمده و اصلی بروز این اتفاقات است و مسائل و حواشی دیگری که معمولاً در مسابقات فوتبال مطرح است نیز در بروز آن دخیل است.

اصفهانی درباره اینکه چه اقداماتی برای جلوگیری از تکرار این حواشی باید انجام گیرد، گفت: در درجه نخست باید کار فرهنگی صورت گیرد و به بچه‌ها از سطح مدارس آموزش داده شود که هدف از فوتبال چیست؟ آیا هدف فوتبال این است که به چنین اتفاقاتی ختم شود یا هدف، سالم‌سازی بدن و تفریح سالم است؟ این آموزش‌ها باید در فرزندان و فرهنگ ما نهادینه شود تا این مسائل به مرور برطرف شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی وجود مشکلاتی در ورزشگاه نقش‌جهان مانند راه ورود و خروج تماشاگران 2 تیم را در تشدید این اتفاقات موثر دانسته‌اند بیان کرد: برای خروج تماشاگران تمهیدات لازم دیده شده بود که ابتدا تماشاگران یک تیم و سپس هواداران تیم مقابل خارج شوند اما در نهایت خارج از ورزشگاه اتفاقاتی روی داد و گرنه از چند هفته گذشته برای این مسابقه برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم اندیشیده شده بود. خوشبختانه در خود ورزشگاه اتفاقی نیفتاد اما در بیرون ورزشگاه و پس از اینکه تماشاگران پس از طی مسافتی با هم تلاقی پیدا کردند این اتفاقات افتاده است.