اژه ای گفت : ما باید تلاش کنیم به همه قانون عمل کنیم، نه به بخشی از قانون و هر وقت که بخشی از قانون را مغفول گذاشتیم، به همدیگر یادآوری کنیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه هم اندیشی وکلای دادگستری با مسئولان قوه قضائیه گفت: البته اینکه برخی از وکلا گفتند ۱۳ سال از تعیین حق مشاوره قبلی گذشته، درست است؛ اما خود وکلا طی این سال‌ها درخواستی برای اصلاح آن نکردند، در هر صورت ما آئین‌نامه مربوطه را پیشنهاد کردیم و منتظریم زودتر تصویب شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: مطلب دوم مربوط به مؤسسات حقوقی است، بنده فی الجمله با آقایان موافق هستم و معتقدم عملکرد برخی از مؤسسات حقوقی نه تنها به ضرر نهاد وکالت و قضاوت بلکه به ضرر جامعه است. برخی از اقداماتی که انجام می‌شود، به ضرر مردم است.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم به همه قانون عمل کنیم، نه به بخشی از قانون و هر وقت که بخشی از قانون را مغفول گذاشتیم، به همدیگر یادآوری کنیم که این بخش مغفول مانده و این بخش عمل نشده است. اگر همه به قانون عمل کنیم، به نفع همگان است.

محسنی اژه‌ای افزود: می‌خواهم از این دو بال فرشته عدالت سوال کنم که امروز دادرسی در اجرای عدالت و تحقق عدالت چگونه است؟ شما به عنوان یک بال عدالت و ما به عنوان بال دیگر راضی هستیم. همه ما که در امر قضاوت دخالت داریم، ضابط از وکیل، قاضی از وکیل، وکیل از قاضی در کاری که می‌کنند، آیا هر کدام از ما نسبت به کار دیگری رضایت کامل داریم؟

وی گفت: جا دارد بیشتر در جهت تحقق عدالت همه با هم همکاری کنیم و با یکدیگر تعامل داشته باشیم. اگر وکیلی به وظیفه قانونی و شرعی و سوگندی که خورده عمل نمی‌کند، شما خودتان بررسی کنید و واقعاً اصلاح و برخورد کنید، ما هم همینطور؛ اگر یک قاضی و یک کارمند در دستگاه قضائی به وظیفه خود در جهت تحقق عدالت و کرامت طرفین پرونده و ایجاد عدالت و رسیدن به حقیقت عمل نمی‌کند، در مسیر اصلاح آن اقدام کنیم.