سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 28 خرداد 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 28 خرداد 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 76 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 80 در شرایط سالم قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در برخی ساعات بیست و هشتمین روز از خرداد 98 می باشد که انتظار می رود افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز بهبود وضعیت کیفیت هوا را به همراه داشته باشد. 

نظری افزود: به تدریج در طول روز بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد که احتمال می رود بیشترین مقدار آلاینده مذکور طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) مشاهده گردد. 

وی بیان کرد: این وضعیت جوی تا روز چهارشنبه کمابیش ادامه داشته و همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز، به تدریج بر سرعت وزش باد افزوده شده، به گونه ای که برای برخی ساعات، به ویژه عصرگاه، وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اظهار داشت: انتظار می رود با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) طی برخی ساعات روز چهارشنبه، وضعیت کیفیت هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار باشد. همچنین تا روز آینده افزایش جزئی در دما مشاهده خواهد شد.