دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پرداختن به موضوع اعتیاد یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر است

به گزارش مرور نیوز، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در همایش مشارکت‌های مردمی حوزه اعتیاد اظهار داشت: پرداختن به موضوع اعتیاد یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر است و همه مسئولان مصمم هستند تا نسبت به کاهش آسیب اعتیاد که منشأ آسیب‌های اجتماعی دیگر است اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه در این حوزه همه اقدامات باید هماهنگ پیش برود تا به نتایج قابل قبول برسیم، اظهار کرد: تمام اقدامات از حوزه مقابله، درمان، کاهش آسیب و پیشگیری باید به‌طور همه جانبه و در کنار هم پیش برود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مجموع این اقدامات باید از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها در دستور کار قرار داشته باشد،گفت: با این وجود مهمترین بخش از این زنجیره اقدامات مربوط به فعالیت‌های فرهنگی است.

مؤمنی با بیان اینکه وقتی فردی معتاد می‌شود هزینه این مسئله را باید جامعه و خانواده فرد نیز پرداخت کند، اظهار کرد: حضور هماهنگ همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم ضرورت اجتناب‌ناپذیر حوزه مبارزه با مواد مخدر است چرا که امکان ندارد یک مسئله اجتماعی بدون اعمال نظر و حضور مردم به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه همایش امروز پایان اقدامات ما در منطقه شوش و هرندی نیست،گفت: تا امروز طی ۱۴۰ روز اخیر کارهای بزرگی انجام شده و امروز به منزله افتتاحیه اقدامات‌مان باید با یک کار جهادی امیدی که در این مناطق ایجاد شده است را به کل کشور تعمیم دهیم. نباید فراموش کرد که در کنار اقدامات مقابله‌ای باید اقدامات فرهنگی، آموزشی، دینی، عمرانی، زیباسازی و اشتغال خرد افراد نیز به عنوان روش‌های مکمل دنبال شود.