قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در افق 1404 کشور ایران میزبان 20میلیون توریسم سلامت خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در دومین کنفرانس گردشگری و سلامت اظهار داشت: در افق 1404 کشور ایران میزبان 20میلیون توریسم سلامت خواهد بود.

وی افزود: در چهل سال اخیر تحولات چشمگیر در حوزه ارتقای سلامت و بهداشت رقم خورده است، به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی در مردان به 75 سال و در زنان به 79.5سال افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه گفت: هزینه‌کرد ما در حوزه سلامت در طول سال به 1077 دلار می رسد که 4.8 صدم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه جایگاه کشور ما در حوزه کارآمدی سلامت در دو دهه اخیر بیش از 30 رتبه افزایش یافته است، گفت: در سال 2017  پذیرای 300 هزار نفر گردشکر در حوزه سلامت در کشور بودیم که بیمارستان‌های متعدد ایران پذیرای آنها بودند.

قائم وزیر بهداشت به هدفگذاری اصلی در قالب این همایس اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنم تا مرکز انتقال بیماران برای کشورهای عضو اکو در قالب گردشگری سلامت باشد به طوری که 500 میلیون نفر از جمعیت دنیا در منطقه سکونت دارند.

حریرچی خاطرنشان کرد: در کنار این امر که اقتصاد کشورمان را متحول می‌کند به گسترش اقدامات بشردوستانه و خداپسندانه نیز توجه جدی داریم.