شریعتمداری گفت : ما در حال بررسی الحاق به اساسنامه تأسیس مرکز مطالعات کار وابسته به سازمان همکاری اسلامی هستیم و آن را با بررسی کرده و پاسخ خواهیم داد.

به گزارش مرور نیوز، در دیدار وزیر کار ایران و وزیر حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان در حاشیه یکصد و هشتمین کنفرانس بین المللی کار، محمد شریعتمداری با اشاره به ظرفیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش‌های فنی و حرفه ای، ایمنی و بهداشت کار، تعاون و روابط کار به توانمندی‌های این وزارتخانه در بخش اقتصادی و هلدینگ های مختلف غیره اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به این میزان از توانایی‌ها زمینه همکاری‌های فراوانی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان وجود دارد.

شریعتمداری با اشاره به امضای اسناد میان دو وزارتخانه افزود: ارسال برنامه اقدام مشترک و یادداشت تفاهم در زمینه تبادل نیروی کار در همین راستا انجام شده است و ما امیدواریم با توجه به ارسال دعوتنامه رسمی برای شما طی چند ماه آینده میزبان شما در تهران باشیم. علاوه بر این یک برنامه اجرایی هم از سوی شما دریافت کرده ایم که امیدوارم با دیدار کارشناسان شما از ایران و تبادل تجربیات در زمینه‌های مورد اشاره زمینه‌های این سفر فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری در بخش‌های اقتصادی، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی میان دو کشور را نیز ممکن دانست.

بابایف: خواستار ارتباط با اتحادیه‌های کارگری ایران هستیم

ساحل بابایف نیز در ادامه ضمن تشکر از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ملاقات به فعالیت‌های وزارت کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان در بخش خدمات به بخش کارگری اشاره کرد.

وی گفت: در بخش روابط کار نیز تلاش ما این است که علاوه بر کار گرانی که در بخش رسمی مشغول به کار و تحت پوشش بیمه‌ها هستند به کارگران در بخش اقتصاد و غیر رسمی نیز خدمات ارائه کنیم.

وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان تصریح کرد: مایل هستیم از تجربیات شما در بخش اشتغال و کارآفرینی بهره برداری کنیم. ارتباط اتحادیه‌های کارگری دو کشور بسیار مفید خواهد بود زیرا سه جانبه گرایی امر بسیار مهمی است و کشور من در حال پیاده سازی این الگو است.

وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان افزود: ما مسئول امور معلولان و افراد دارای ناتوانی جسمی نیز هستیم و می‌خواهیم که در این بخش نیز از تجربیات شما استفاده کنیم.

شریعتمداری گفت: در زمینه‌های گفته شده آماده همکاری و انتقال تجربیات هستیم و آمادگی داریم که در این فرصت ممکن از هیأت کارشناسی شما میزبانی کنیم.

وی افزود: در خصوص تبادل نیروی کار منتظر ارائه نظر شما درباره یادداشت تفاهم ارسال شده هستیم. علاوه بر این ما در حال بررسی الحاق به اساسنامه تأسیس مرکز مطالعات کار وابسته به سازمان همکاری اسلامی هستیم و آن را با بررسی کرده و پاسخ خواهیم داد.