شهردار تهران در خصوص اصلاح ساختار شهرداری گفت: در برنامه یک سری احکامی مصوب شده است که اگر ما بخواهیم اصلاح ساختار انجام دهیم تکلیف آن احکام و‌ اجرایش مشخص نیست و‌ نیاز به بررسی دارد.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه حضور در جلسه شورای شهر تهران درباره اینکه برخی به طرح میدان هفتم تیر و اینکه گفته می‌شود بازهم مردم قرار است به زیر خیابان منتقل شوند و اعتراض دارند، اظهار کرد: نگاه کردن به مجموعه ایجاد شده در میدان هفتم تیر به این شکل اشتباه است.

وی گفت: بهتر است اینگونه به این سازه نگاه کنیم که یک جایی وسط شهر و درست وسط میدان هفتم تیر وجود داشت که برای متروی تهران بتن درست می‌کرد.

حناچی گفت: شهرداری این محوطه را جمع کرده است و با صرف هزینه و ساخت و‌سازهای لازم قرار شده به محوطه شهری برگردد و در اختیار مردم قرار گیرد.

شهردار تهران گفت: برای این مجموعه یک طرح و یک ایده هایی هم وجود داشته و اسکلتی تولید شده اما این چیزی که امروز افتتاح می‌شود نتیجه همان برچیدن محل تولید بتن بوده است.

وی در خصوص‌ اینکه چرا وقتی تجربه ساخت پلازای ولیعصر مناسب نبوده است باز هم در هفت تیر پلازای شهری ساخته شده است، گفت: این سوال از اساس غلط است. توسعه حوزه قلمرو عمومی یعنی گرفتن فضای شهر از ساخت و سازهای شهری و ماشین و ساختمان‌ها به نفع مردم و این در همه جای دنیا اجرا می شود.

حناچی در خصوص گزارش ارایه شده از سوی حسابرس نیز گفت: گزارش عمومی ارایه شده تا حدودی مطلوب ارزیابی شده اما بندهایی هم داشت که حکایت از انحراف بودجه داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص ماجرای  ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده که معلوم نیست چه شده گفت: این عدد اختلاف نسبت به بودجه مصوب است و‌ عمده اش مربوط به دیونی است که اگر ردیف بودجه پرداختی درستی برای این دیون دیده می شد امروز نمی گفتند در کجا استفاده شده است.

شهردار تهران در خصوص اصلاح ساختار شهرداری گفت: در برنامه یک سری احکامی مصوب شده است که اگر ما بخواهیم اصلاح ساختار انجام دهیم تکلیف آن احکام و‌ اجرایش مشخص نیست و‌ نیاز به بررسی دارد.