معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: مردم باید سرنوشت خودشان را در محلات تعیین کنند و نظر آنها باید در تصمیمات شهری رعایت شود .

به گزارش مرور نیوز،  محمدرضا جوادی‌یگانه ،  معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نخستین گردهمایی اعضای هیأت‌های اجرایی مناطق 22‌گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران با اشاره به موضوع شفافیت در شهرداری گفت:‌ در حال حاضر وضعیت طوری شده که خوشبختانه همه افتخار می‌کنند حقوق‌های خود را اعلام کنند و فیش‌های حقوقی رسانه‌ای شود.

از مدیریت پادگانی به مدیریت محله‌ای پیش رفته‌ایم

وی افزود: در این زمینه شهرداری مدت‌ها از دولت جلوتر است و این نقطه قوت به شمار می‌رود. شهرداری در چند دهه پادگانی اداره می‌شد و اکنون تلاش کرده‌ایم که مردم حضورشان در شهر نمایان باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در همین راستا برخی مناطق در حوزه شهروندی فعالیت‌هایی انجام داده‌اند و کارهایی غیرمنتظره برای تقویت حضور شهروندان در فعالیت‌های شهری صورت گرفته است از جمله اینکه طی روزهای گذشته موزه پمپ بنزین   راه‌اندازی شد و تلاش کرده‌ایم به سمت مدیریت محله‌ای پیش رویم.

حضور سرزده آیت الله رئیسی در مترو تهران

جوادی‌یگانه به حضور  آیت الله رئیسی  بدون هماهنگی قبلی در مترو اشاره کرد و گفت:‌ این مسئله بسیار برای مسئولان شهری مایه خوشحالی است که نشان می‌دهد گام‌های مؤثری در زمینه حمل و نقل عمومی و علاقه‌مندی‌ها در این زمینه وجود دارد.

وی به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: مردم باید سرنوشت خودشان را در محلات تعیین کنند و نظر آنها باید در تصمیمات شهری رعایت شود این که شب تصمیم بگیریم مسیری را پیاده‌راه کنیم و صبح این تصمیم ارائه شود دیگر تاریخ آن گذشته است چرا که رویکرد شهرداری دیگر چنین نیست و نظرات مردم حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت: مداخلات شورایاری‌های در امور اجرایی، اداری و مالی مناطق، شهرداری و شورای شهر ممنوع است ولی تنها می‌توانند شورایاری‌ها در تصمیمات محلی نظر مؤثری داشته باشند. ما نیز موظف هستیم حرف‌های آنها را بشنویم و رعایت کنیم.

بیشترین نظارت و کمترین دخالت برنامه شورایاری‌ها

جوادی‌یگانه با تأکید بر اینکه شورایاری‌ها باید بیشترین نظارت و کمترین میزان دخالت در شهرداری و شورای شهر و سایر موضوعات شهری داشته باشند، گفت: رابطه سرای محلات و شورایاری‌ها را دوباره باید تعریف کنیم شورایاری نماینده محلات است و در این دوره از انتخابات باید نشان دهیم نگاه متفاوتی به شورایاری‌ها داریم.

انتقاد از صدا و سیما به دلیل تبلیغ نکردن انتخابات شورایاری‌ها

وی با اشاره به اینکه در همه بخش‌ها مجری اصلی در انتخابات شورای شهر است گفت:‌ انتخابات به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، ولی تبلیغات برای مشارکت بیشتر مردم انجام نگرفته است و از صدا و سیما در این زمینه انتقاد داریم، دولت در این زمینه عزم دارد و انتخابات شورایاری‌ها در هیأت دولت مصوب شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه انتخابات شورایاری‌ها باید سالم برگزار شود، گفت: استانداری، فرمانداری، وزارت کشور همکاری خود را برای برگزاری هر چه بیشتر و بهتر این انتخابات اعلام کردند‌، هیأت‌های اجرایی باید روزانه تشکیل شود و پرونده‌ها را بررسی کنند.

اصل ما اعتماد به مردم در بررسی صلاحیت‌ها است

جوادی‌یگانه گفت: بررسی صلاحیت‌ها در داوطلبین شورایاری‌ها به درستی مدارک نیست بلکه اصل ما بر اعتماد است البته بعد از انتخابات و قبل از آن اگر مشخص شود اطلاعات دروغ است داوطلب مستعفی اعلام خواهد شد و علی‌البدل جای آن می‌آید.

وی بیان داشت:‌ برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به عهده شهرداری مناطق است و باید تلاش شود که حضور  کمتر از دوره قبل نباشد و تبلیغ‌های محلی هر چه بهتر صورت گیرد.