سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنجشنبه 6 تیر 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنجشنبه 6 تیر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 95 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 88 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (پنجشنبه، 6 تیرماه 98) نسبت به روز گذشته می باشد که در بعدازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد خواهد بود، به گونه ای که در برخی ساعات وزش باد سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا خواهد شد. 

 سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: در طول روز همراه با افزایش تابش نور خورشید، روند افزایشی در غلظت آلاینده ازن مشاهده شده و احتمال می رود بین ساعات 13 الی 18 ششمین روز از تابستان 98 غلظت آلاینده مذکور به بیشترین مقدار برسد.

نظری بیان کرد: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود احتمال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) طی بعضی ساعات روز جاری، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: با تداوم این شرایط جوی تا روز جمعه، برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس، احتمال می رود طی برخی ساعات هفتمین روز از تیر 98 افزایش موقتی در غلظت ذرات معلق مشاهده گردد و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد. همچنین دما تا روز پایانی هفته روند افزایشی خواهد داشت.