رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: همکاران من در روزهای گذشته ۲۴۷ سارق حرفه‌ای را که اقدام به سرقت، زورگیری، سرقت به عنف و … کرده بودند، پس از انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۵۴ باند منهدم شد، خاطرنشان کرد: ۱۶ باند مربوط به سرقت به عنف، ۱۶ باند مربوط به سرقت منزل، ۱۴ باند مربوط به سرقت خودرو، ۵ باند مربوط به جعل و کلاهبرداری بود.

رحیمی با بیان اینکه ۱۳۱ نفر از ۲۴۷ سارق دستگیر شده، سابقه‌دار بودند، گفت: حتی برخی از این افراد به فاصله ۴۸ ساعت پس از آزادی از زندان اقدام به تشکیل باند سرقت کرده بودند.

رحیمی با اشاره به موارد کشف شده از دستگیرشدگان اظهار کرد: ۸۴۵ مورد سرقت و زورگیری و ۱۳۴۵ مورد سرقت خودرو و سرقت داخل خودرو تاکنون از این افراد کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به مهم‌ترین پرونده‌های کشف شده افزود: همکاران من در پلیس آگاهی با اقدامات پیش‌دستانه از سه سرقت مسلحانه جلوگیری کردند. همچنین یک باند سارقان نیسان که پس از سرقت وانت نیسان این خودروها را به سیستان و بلوچستان و شهرستان سرباز برده و به فروش می‌رساندند، شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند که این افراد به بیش از ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

رحیمی انهدام باند سارقان زورگیر در اسلامشهر را یکی دیگر از این پرونده‌ها برشمرد و گفت: اعضای این باند در مناطق جنوبی تهران و همچنین برخی از شهرهای اطراف اقدام به سرقت کرده بودند.

وی از انهدام باند سرقت موتورسیکلت با اعتراف به بیش از سرقت ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت نیز خبر داد و گفت: اعضای این باند دستکم در طول روز پنج دستگاه موتورسیکلت را به سرقت می‌رساندند.

رحیمی انهدام باند متجاوزان به عنف را نیز پرونده دیگری اعلام و اظهار کرد: اعضای این باند در نقاط غربی تهران و همچنین برخی از شهرهای دیگر اقدام به سرقت و زورگیری به عنف از شهروندان کرده بودند.