حناچی گفت :‌ در حال حاضر روزانه 2 میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌گیرد که طبق هدفگذاری‌ها تلاش می‌کنیم این آمار را به 6.5 میلیون سفر در طول روز برسانیم.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت ساخت یک رام قطار برای استفاده در خطوط مترویی تهران اظهار داشت: پیرو توافقی که در سال 97 بین شهرداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت قرار شده بود که ساخت یک رام قطار مترویی جهت استفاده در خطوط ریلی پایتخت صورت گیرد که امروز این مسئله محقق شد.

وی افزود: در سال جاری با استناد به قانون تلاش می‌کنیم که از حداکثر بضاعت‌های داخلی برای انجام برنامه‌ها گام برداریم و اقدامات مؤثری در این راستا صورت گیرد.

شهردار تهران بیان داشت:‌در حال حاضر روزانه 2 میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌گیرد که طبق هدفگذاری‌ها تلاش می‌کنیم این آمار را به 6.5 میلیون سفر در طول روز برسانیم و این موضوع با استفاده از حداکثر تولید واگن شهری انجام خواهد گرفت. 

وی گفت:‌ هدف ما حداکثر تولید واگن با استفاده از توان داخلی است و در تلاش هستیم با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان تولید داخل در زمینه واگن‌های مترو را به 85 درصد برسانیم و از این طریق تهدید دشمنان از طریق تحریم‌ها را به نوعی فرصت تبدیل کنیم.