معاون اول قوه قضائیه اذعان کرد: فراموش نکنیم برخی افراد زالو صفت به خاطر منافع دنیوی، خواسته یا ناخواسته در جهت منافع دشمن از این شرایط استفاده می کنند و در مسیر حرکت دشمن گام برمی دارند؛ برخی افراد در این شرایط اقتصادی مواد اولیه را با ارز ارزان تر خریداری می کنند اما تولید نمی کنند و آن را احتکار می کنند.

به گزارش مرور نیوز، معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان البرز که در سالن همایش مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد، گفت: امروز سالگرد روزی است که نظام سلطه و آمریکای جنایتکار موشکی به یک هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی شلیک کرد و تعداد زیادی از هموطنان ما را در فضای آسمان به شهادت رساند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: این جنایتکار زمان به این اقدام خود افتخار می کرد و وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس جمهور این کشور عبارات ظالمانه ای را مبنی بر اینکه ما پشیمان نیستیم و عذرخواهی هم نمی کنیم، به زبان آوردند؛ آمریکا در طول ۴۰ سال در مقابل جمهوری اسلامی ایران فشارهای اقتصادی فراوانی را به مردم اعمال کرد اما نتیجه نگرفت زیرا اراده ظالمانه ظالم در مقابل اراده مؤمن‌ متوکل بر خدا با استقامت و ایستادگی قرار گرفت.

محسنی اژه ای اظهار کرد: در طول این ۴۰ سال آیا دشمن به هدف خود رسید یا خیر؟ اراده مؤمنانه پیروز شد یا ظالمانه؟ پس از شکست ها و ناکامی هایی که آمریکا در طول این ‌۴۰ دهه داشته، راهبردی را در سنوات گذشته به کار گرفته و آن هم وارد کردن فشار حداکثری بر اقتصاد مردم ایران برای از پا در آوردن مردم از این اراده و استقامت است اما اقتدار ملت ایران دشمن را کلافه کرده است.

وی بیان کرد: این راهبرد اخیر آمریکاست و هنوز هم ادامه دارد تا مردم را از اراده مؤمنانه به عقب براند؛ دشمنان برنامه ریزی کرده بودند که فشارهای اقتصادی را بیشتر و تحریم های مختلفی را اعمال کنند تا مردم را تحت فشار فوق العاده ای قرار دهند و مردم در مقابل حکومت واکنش نشان دهند، زهی خیال باطل؛ این مردم مسلمانان و غیوران تربیت شده اسلام و مکتب علوی هستند و به خدا اعتماد دارند و با این اقدامات از پا در نمی آیند.

معاون اول قوه قضائیه اذعان کرد: فراموش نکنیم برخی افراد زالو صفت به خاطر منافع دنیوی، خواسته یا ناخواسته در جهت منافع دشمن از این شرایط استفاده می کنند و در مسیر حرکت دشمن گام برمی دارند؛ برخی افراد در این شرایط اقتصادی مواد اولیه را با ارز ارزان تر خریداری می کنند اما تولید نمی کنند و آن را احتکار می کنند و در نتیجه کارگری بیکار می شود و محتکرانی جنس را در بازار آزاد با قیمت بالاتری به فروش می رسانند.

وی مطرح کرد: نمی شود از کسی که در این شرایط مایحتاج عمومی مردم را احتکار می کند گذشت، نمی شود از جرم افرادی که از رانت و جایگاه های حقیقی، اجتماعی، حقوقی و دولتی استفاده می کنند و در راهبرد دشمن قرار می گیرند گذشت؛ قوه قضائیه از تولید سالم حمایت می کند و از طرفی نیز باید به صورت جدی با مفاسد اقتصادی مبارزه کند که این مطلب درخواست رهبری است و دشمن را ناکام می کند.

محسنی اژه ای تصریح کرد: تذکری هم به مدیر جدید می دهم. یکی از مشکلات قوه قضائیه ازدیاد ورودی پرونده ها به دستگاه قضاست؛ برنامه ریزی های لازم را برای استفاده از تمام ظرفیت های استان انجام دهید تا این ورودی ها کاهش یابد که اگر این شرایط اتفاق نیفتد هر چقدر هم نیرو و ساختمان اضافه کنیم باز هم کم بوده و از کیفیت کاسته می شود.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به پرونده های پیچیده و دارای ابعاد مختلف و مهم قضات را هدایت و راهنمایی کنید، جایی که نیاز به کمک فکری دارند آن ها را رها نکنید؛ حجم کار به گونه ای است که می طلبد هر از گاهی از قضات بخواهیم که چه کار می کنند و اگر نیاز به کمک دارند دریغ نکنیم تا کارها بهتر پیش رود.

معاون اول قوه قضائیه اذعان کرد: سفارش مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از مجموعه و فرد و در کنار آن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه قضاست؛ کم و بیش بر سختی کار قضاوت واقف هستید و می دانید با توجه به محدودیت هایی که امروز وجود دارد این امر دشوارتر هم می شود.

محسنی اژه ای همچنین مطرح کرد: قاضی پیوسته باید دقت کند، خدا را مد نظر داشته باشد و در این راه از تجارب خود و دیگران استفاده کند زیرا اگر ذره ای جابجا شود حق و ناحق نیز جابجا می شود.