دبیر هیئت منصفه مطبوعات با اشاره به رسیدگی به سه پرونده روزنامه خبرورزشی، پایگاه شهید نیوز و روزنامه قانون از ابلاغ نشدن پرونده خبرگزاری موج به هیأت منصفه مطبوعات خبرداد.

علی‌اکبر کساییان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی مرورنیوز گفت: پرونده خبرگزاری موج در دادسرای فرهنگ و رسانه بررسی شده است اما هنوز به هیأت منصفه مطبوعات نیامده است درواقع باید پرونده موج به دست هیأت منصفه برسد تا به آن رسیدگی کنیم که تا به امروز این پرونده به ما ابلاغ نشده است.

دبیر هیات منصفه مطبوعات همچنین در مورد پرونده روزنامه خبرورزشی اظهار داشت: رییس شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران اعلام کرد که  شاکی پرونده خبر ورزشی اعلام رضایت کرده و پرونده مختومه شده است.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مدیرمسوول پایگاه خبری شهید نیوز به دو اتهام نشر مطالب خلاف واقع و افترا در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی برگزار شد و پس از پایان جلسه هیات منصفه مطبوعات وارد شور شد و به اتفاق آرا مدیرمسوول این سایت در هر دو اتهام مجرم شناخته نشد.

کساییان گفت: همچنین به پرونده روزنامه قانون در این شعبه رسیدگی شد. مدیر مسوول این روزنامه در خصوص اتهام نشر مطالب خلاف واقع از طریق مصاحبه و بیان مطالب با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

دبیر هیات منصفه مطبوعات ادامه داد: در مورد اتهام توهین به مقدسات با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد و در خصوص  اتهام توهین به نهادهای دولتی از باب درج کاریکاتور با اکثریت آرا مجرم شناخته شد؛ همچنین در خصوص شکایت یک شاکی خصوصی به اتفاق آرا مجرم شناخته نشد. ضمنا هیات منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهم این پرونده را مستحق تخفیف ندانست.

لازم به ذکر است جلسه رسیدگی به پرونده های پایگاه خبری شهید نیوز، روزنامه های قانون و خبر ورزشی در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی برگزار شد.