معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از وظایف مهم نظام تحقق عدالت در همه ابعاد است .

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه گفت: یکی از وظایف مهم نظام تحقق عدالت در همه ابعاد است و در تمام طول ۴۰ سال یکی از هجمه‌های سنگین نظام سلطه و شیطان بزرگ آمریکا هجمه‌هایی است که در برابر دادگاه‌های انقلاب بوده است و می‌دانست که دادگاه‌های انقلاب است که در مقابل افراد فاسد و ظالم و کسانی که به بیت المال دست اندازی کردند می‌ایستد و آنها را به مجازات می‌رساند.

وی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون شیطان بزرگ علیه نیروهای مسلح و سپاه پاسداران هجمه‌های سنگین داشته و دارد زیرا این نیروهای مسلح و سپاه هستند که در مقابل تجاوز می‌ایستد و تا امروز هم ایستاده‌اند.

محسنی اژه‌ای افزود: الان که پایه‌های نظام جمهوری اسلامی استحکام یافته و الان نمی‌تواند دشمن علیه ما اقدام کند و اگر اقدام کند پاسخ می‌شنود این انتظار هست که همان هدف جمهوری اسلامی یعنی تحقق عدالت در زندگی محقق شود و انتظار از کل نظام است ولی از قوه قضائیه توقع خاصی است و در این گام دوم همه مردم نگاهشان به قوه قضائیه است.

وی افزود: امروز همه نگاه‌ها و همه توقع‌ها برای اصلاح نارسایی‌ها و برای جلوگیری از نفوذ و برای اینکه انقلاب به دست نامحرمان نیفتد است و همه ما در تحقق این امر شریکیم.

وی افزود: امروز از سال‌های قبل بهتریم و حتماً اقتدار و شوکت و نفوذ منطقه‌ای و جهانی ما بیشتر شده و کمتر نشده است.

محسنی اژه‌ای افزود: خدا را شاکرم هم بابت نعمت بزرگ ولایت و امامت انقلاب و هم اینکه در این نظام ولایی ما از مدیران تکلیف مداری بهره‌مند هستیم که هر کجا که مسئولیت زمین مانده باشد و پیشنهاد شود با احساس مسئولیت بارها را برمی‌دارند و وظیفه را می‌پذیرند و اگر جایی جابجایی صورت بگیرد با یک خوشرویی از آن استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمن در مسیر انقلاب سنگ اندازی می‌کرد و این سنگ اندازی به این دلیل بود که اجازه ندهد این عدل اسلامی که برای همگان گوارا است به طور کامل محقق شود و در طول این ۴۰ سال برای این نظام ولایی سنگ اندازی‌های زیادی داشته‌اند و البته گمان می‌کردند و باور نمی‌کردند که این نظام ولایی اسلامی پا بگیرد و بتواند استقلال پیدا کند و بتواند ادامه حیات بدهد.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز فقط قاضی ما نیست که باید برای تحقق عدالت تلاش کند. همه باید با روحیه جهادی و تلاش وارد شوند و امید را نه تنها ناامید نکنیم بلکه این امیدی که از قوه قضائیه شکل می‌گیرد به سایر قوا و نهادهای نظام القا شود تا مردم امیدوار باشند.

وی ادامه داد: دستگاه دیگری که در جهت حمایت از مردم و جلوگیری از نفوذ عوامل استکبار ایستادگی بیشتری داشته و هجمه بیشتری نیز دریافت کرده است و امروز هم می‌بینید که یکی از مراکزی که مورد هجمه عملیات روانی دشمن قرار گرفته قوه قضائیه است و به حمدالله امروز در شرایطی که پیش آمده همه نظام و همه بخش‌های ما از استحکام و اقتدار لازم برخوردار شده و این دشمن است که باید به فکر چاره باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز ابتکار عمل به دست جمهوری اسلامی است و امروز قوه قضائیه در یک شرایطی قرار گرفته که هجمه بسیار سنگینی علیه خود تحمل می‌کند و ما ۴۰ سال تجربه را پشت سر گذاشته‌ایم و در آستانه دهه پنجم انقلاب هستیم. گام دوم انقلاب آغاز شده و نسل کشور عوض شده است. نسلی که انقلاب کردند دیگر امروز حضور ندارند. نسل سوم و چهارم امروز در کشور سنین نوجوانی و جوانی را طی می‌کنند.

وی افزود: دشمن در این شرایط ساکت ننشسته و سعی می‌کند با فشارهای زیاد بر مردم آنها را در فشار اقتصادی قرار دهد و در اقدامات بعدی نیز آن را به دردسر بیاندازد. البته خودش می‌داند که نمی‌تواند نظام را ساقط کند اما می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. ایران چهلمین سال انقلاب خود را جشن گرفت و آنها دیدند دی ماه ۹۷ هم گذشت، جشن چهل ساله انقلاب در ایران جشن گرفته شد، مردم هم پشت نظام خود هستند و امروز شوکت و نفوذ منطقه‌ای و بین المللی ما بیشتر شده و همین موضوع هم وظیفه ما را بیشتر می‌کند.