شهردار تهران گفت : غرب تهران فوق‌العاده پر تراکم است و روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از این محدوده به تهران وارد می‌شوند و حجم زیادی از کسانی که برای اشتغال به تهران می‌آیند از این محدوده می‌آیند.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی در مناطق ۲۱ و ۲۲ و کنترل سیلاب شمال و غرب شهر تهران گفت: تهران در امتداد ۷ رود دره شکل گرفته است و سالیان سال این رودها در امتداد شهر ادامه داشته است.

حناچی ادامه داد: این رودها بعد از عبور از منطقه به حوض سلطان سرریز می‌شده‌اند و با هر تغییر باید تبعات آن را بسنجیم و برایش فکری کنیم.

وی گفت: یکی از رودخانه‌های وحشی که در مواقع بارش زیاد دبی بالایی دارد رودخانه وردآورد است که برای مهار این رودخانه حدود ۸۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

شهردار تهران افزود: تونل فعلی با طول ۴ کیلومتر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهران هزینه خواهد داشت و خوشبختانه شورای شهر تهران بودجه این پروژه را تصویب کرده است.

پیروز حناچی خاطرنشان کرد: رودخانه یعنی خانه آب و کسی که خانه آب را خراب کند آب هم خانه‌اش را خراب می کند و از این رو باید هر کجا خانه آب را خراب کردیم تمهیدات ویژه‌ای برسیم.

وی گفت: غرب تهران فوق‌العاده پر تراکم است و روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از این محدوده به تهران وارد می‌شوند و حجم زیادی از کسانی که برای اشتغال به تهران می‌آیند از این محدوده می‌آیند.

شهردار تهران ادامه داد: ادامه حکیم و اتصالش به شریان‌های حرکتی تهران یکی از این طرح‌ها بوده است و پروژه‌های دیگری هم در دست احداث قرار دارد.

حناچی افزود: طرح امروز هم بخشی از ستون فقرات جمع آوری آبهای سطحی محدوده وردآورد است و تشکر می‌کنم از همکاران و دوستانم در قرارگاه خاتم که کنار ما ایستاده‌اند.

وی افزود یکی از سیاست‌های کلانشهر تهران این است که به تناسب افزایش ساخت و سازها موضوع توسعه حمل و نقل را مد نظر قرار دهیم.

حناچی گفت: موضوع بازچرخانی آب‌ها هم موضوع مهمی است که باید به این نکته به شدت توجه کرد و حتما چنین اقدامی را مدنظر قرار خواهیم داد.

شهردار تهران افزود: اگر این اقدام را نکنیم حتما با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و باید با ایجاد تصفیه خانه‌های محلی این اقدام را انجام داد.