وزیر بهداشت گفت : شبکه رانت، فساد و انحصار به هزار و یک رنگ از جیب این ملت ارتزاق کرده اند، داروی مورد نیاز مردم را در بازار سیاه عرضه می کنند، در انبارهای پیدا و پنهان احتکار می کنند، داروی تقلبی در بازار توزیع می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی در توییتی نوشت: جو سنگینی را تحمل کردم و می کنم، شبکه رانت و فساد اقتصادی بین برخی افراد و شبکه های مجازی هزینه میلیاردی می کنند که مثلاً بنده و وزارت بهداشت را تخریب کنند، ۲۰ میلیون تومان برای هر توییت علیه نمکی خرج می‌کنند، این پول ها از کجا آمده است؟

وی افزود: شبکه رانت، فساد و انحصار به هزار و یک رنگ از جیب این ملت ارتزاق کرده اند، داروی مورد نیاز مردم را در بازار سیاه عرضه می کنند، در انبارهای پیدا و پنهان احتکار می کنند، داروی تقلبی در بازار توزیع می‌کنند. یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی رفته و هنوز دقیقا معلوم نیست چه کسی برده است و چه چیزی آورده و به چه کسانی داده است. بنده از پیگیری، شناسایی و افشاگری علیه این شبکه رانت و فساد عقب نشینی نمی‌کنم.

وزیر بهداشت مدعی شد: با یک فساد سازمان یافته در دارو و تجهیزات پزشکی و حتی برخی شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت درگیر بودیم.

نمکی گفت: ابایی ندارم بگویم بسیاری این شرکت‌های وابسته به هیات امنای ارزی، هر یک به نوعی مشکل دارند، البته در حال حسابرسی هستیم و  این شرکت ها هم منحل خواهند شد. جریانی از بیرون وزارت بهداشت هدایت می‌شود و عده‌ای را تطمیع می‌کند که من را مصمم تر کرده تا با جدیت و سرعت بیشتری برخورد کنم.