معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت تعریف بودجه و مدیریت این بخش گفت: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد عین عدالت است.

به گزارش مرور نیوز، سید حمید جمال الدینی در سومین گردهمایی آموزشی علمی کاربردی مسئولان برنامه‌وبودجه جمعیت هلال‌احمر کشور با رویکرد بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد که با حضور مدیران و مسئولان استان‌های مختلف کشور در مرکز همایش‌های کیش برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعریف بودجه در جمعیت هلال‌احمر گفت: در تمام دنیا امروز NGO های بزرگ نظام بودجه‌ریزی را مبتنی بر عملکرد تعریف کرده‌اند.

وی افزود: عدم شفافیت عملکردها و شاخص‌های مربوط به بخش‌های مختلف سبب کاهش اعتماد عمومی به این بخش‌ها در سطح جهانی شده است لذا حاکمیت در چنین بخش‌هایی مبلغی را که پرداخت می‌کند به دلیل عدم شفافیت به‌سختی ارائه می‌کند این در حالی است که به دلیل همین مسائل بخشی از عملکردهای انسان دوستانه و  خیرخواهانه نیز کاهش پیداکرده است لذا این مشکلات در سطح جهانی وجود دارد اما آنان سعی کرده‌اند که با تغییر نگاه این روند را متحول کنند.

معاون جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: شاخص‌هایی نظیر اعتماد، مشارکت، اجماع سازی، شفافیت، عدالت و انصاف و پاسخگویی قطعاً درروند این تغییر نگاه نیاز است. درواقع وقتی ما بیاموزیم که بودجه‌ریزی را کاملاً مبتنی بر فعالیت داشته باشیم، عدالت محوری و انصاف رخ می‌دهد درواقع بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد عین عدالت است.

جمال الدینی ضمن تأکید بر اهمیت بخش بودجه‌ریزی سازمان اظهار کرد: قطعاً تغییر نظام بودجه‌ریزی در یک سازمان صرفاً در حوزه مالی نیست و یک مفهوم کلی را در آن سازمان دنبال می‌کند که یکپارچگی و ارتقاء جایگاه اجتماعی و سرمایه مدیریتی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهداف انسان دوستانه جمعیت هلال‌احمر گفت: قطعاً کرامت انسانی و هدف بشردوستی در مرکز توجه جمعیت هلال‌احمر قرار دارد لذا باید مدیریت این بخش‌ها از مدیریت دانش‌محور به سمت مدیریت خردمحور حرکت کند. درواقع جایگاه بودجه می‌تواند یک مدیر هزینه محور را به یک مدیر حرفه‌ای تبدیل کند لذا نقش بودجه‌ریزی بسیار مهم است.