کسری بودجه در منطقه 6 تهران نسبت به بودجه مصوب حدود 50 درصد است؛ اتفاقی که در چندسال گذشته چندان رایج نبوده و این اتفاق را ملزم به بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، با بررسی  جدول درآمدی مناطق 22 گانه شهرداری تهران تا تاریخ 13 تیر 1398 و مقایسه بودجه مصوب و درآمد نقد وصولی تا این تاریخ نشان می دهد که منطقه 6 شهرداری تهران که در سالیان گذشته از مناطق پردرآمد و استراتژیک شهرداری بوده،  حدود 50 درصد بودجه مصوب خود تا این تاریخ را توانسته کسب کند و نیمی از بودجه مصوب محقق نشده است.

بررسی شکاف بین بودجه مصوب و بودجه نقد وصولی در سال 98 را می توان از منظر مدیریتی بررسی کرد.

بودجه شهرداری

در زمان شهردار سابق منطقه 6 عظیم بابایی ، منطقه 6 از مناطق پر درآمد و فعال از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به حساب می آمد اما با تغییر مدیریت در شهرداری این منطقه در مرداد 97 و به طبع آن تغییر در معاونت ها و شهرداران نواحی رفته رفته از پویایی واقعی این منطقه کاسته شد و تنها با اقدامات سطحی فرهنگی و اجتماعی به عقب برگشته و پیشروی این منطقه در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی ، اقتصادی( با توجه به کاربری اداری و تجاری در منطقه 6) و ... از دست داده است. منطقه ای که در دوران شهردار قبل حضور پررنگ نیروهای مردمی و تاثیرگذار در تصمیمات محله ای بر پویایی هر چه بیشتر آن دامن می زد امروز به منطقه ای کم تحرک و بیشتر در حال اجرای اقدامات تبلیغاتی تبدیل شده است.

با نگاهی به رزومه قرار گرفته از محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه 6 تهران در سایت شهرداری منطقه 6 می توان پی برد که شاید این انتخاب، انتخاب مناسبی برای این منطقه نبوده است. انتخاب کسی که خارج از بدنه شهرداری بوده و با توجه به ناآشنا بودن با شهرداری تهران در بین مدیران شهری این شائبه به وجود آمده است که افت های اخیر منطقه 6 بر اساس این تصمیم بوده است.

سوابق شهردار

 

البته در رزومه قرار گرفته در سایت شهرداری تهران نیامده است که در دوره‌ای که افشانی استاندار فارس بود، دهداری پور به عنوان مسئول سازمان دهیاری‌های استانداری فارس مشغول به‌کار بوده است و همچنین در سال‌های اخیر به عنوان معاون خدمات شهری و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲ تهران فعالیت کرده است که انتصابات این شهردار را روشن تر می کند.

به گزارش مرور نیوز، در زمان انتخاب دهداری پور به عنوان شهردار قطب فرهنگی تهران خبرهایی از گوشه و کنار شورای اسلامی شهر تهران به گوش می رسید که یکی از اعضای شورای شهر با فشار بر روی شهردار وقت تهران(افشانی) و با توجه به ضعف های مدیریتی شخص نامبرده این انتصاب را رقم زده و صندلی شهرداری قطب علمی و فرهنگی تهران با اندکی لابی! در اختیار دهداری پور قرار گرفته است.

از عدم آشنایی دهداری پور به شهرداری تهران و قوانین آن انتصاب های این شهردار در منطقه 6 است. انتصاب با حفظ سمت  معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 6 جدیدترین شاهکار انتصابات این شهردار است. همچنین چندین مورد دیگر از این انتصابات در پرونده حدودا یک ساله دهداری پور در شهرداری دیده می شود از جمله نادیده گرفتن بخشنامه ابلاغی محمد علی افشانی شهردار تهران که در آن آمده بود تمامی انتصابات در مجموعه شهرداری تهران باید بعد از ارسال رزومه کاری مدیران جدید به معاونت منابع انسانی شهرداری تهران و بررسی آن انجام شود. اما شهردار منطقه 6 در شهریور 97 با چندین انتصاب و بدون توجه به بخشنامه ابلاغی مدیران شهری منطقه 22 تهران را به منطقه 6 آورد که این خود شائبه ها را  بیش از پیش کرد.

حال باید دید اوضاع منطقه 6 شهرداری تهران که در زمانی نه چندان دور در بین مناطق هم از لحاظ مالی هم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی جز برترین مناطق بود به کجا ختم می شود.