قاضی مسعودی مقام در پاسخ به درخواست یکی از متهمان بانک سرمایه مبنی بر فرصتی دیگر برای دفاع گفت: از خودتان دفاع کنید. از اطاله دادرسی خبری نیست.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی روز شنبه در جلسه بیستم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه از مجید زاهدی خواست تا از خود دفاع کند ولی زاهدی به بهانه اینکه مدارکی را برای ارائه در دسترس ندارد، از قاضی مهلتی دیگر خواست ولی رئیس دادگاه با این درخواست مخالفت کرد.

زاهدی که متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق هفت فقره خیانت در امانت به مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان و دریافت دو خودروی بی ام و سراتو است، گفت: من برای دفاع از خودم به مدارک و اسنادی نیاز دارم که می خواهم در جلسه بعدی ارائه کنم.

مسعودی‌مقام گفت: شما در جلسات قبلی حاضر بودید و مدت مدیدی است که در دادگاه و دادسرا حاضر می‌شوید.

متهم گفت: مدارک مورد نیازم را ضابطین قضایی از من دریافت کرده‌اند.

قاضی گفت: شما درباره روابطی که با خیرالله بیرانوند سرپرست وقت بانک سرمایه داشتید، توضیح دهید و بعداً مدارک خود را به دادگاه ارائه دهید.

وی افزود: شما در جلسه بیرانوند دائماً می گفتید که مستندات را ارائه می‌کنم ولی حالا می گویید اسناد به دست من نرسیده است. از اطاله دادرسی خبری نیست.

قاضی ادامه داد: کسانی که از بیرون مطالبی را قید می‌کنند باید بدانند که تاثیری در مجازات شما نخواهد داشت.

قاضی مسعودی‌ مقام در پاسخ به درخواست دوباره متهم گفت: جلسه بعدی نداریم. باید الان از خود دفاع کنید و اگر دفاعی ندارید، بنشینید تا وکیل تان از شما دفاع کند.

رئیس دادگاه افزود: شما به دلیل هماهنگی بیرونی و اسامی اشخاصی که باید کتمان کنید، مطالبی دیگر را بیان می کنید ولی باید بدانید دفاع موثر به نفع شماست.

متهم گفت: من در زندان بودم و فقط هفته گذشته روز چهارشنبه توانستم به مدت ۲۰ دقیقه با وکیلم صحبت کنم.