رئیس شورای شهر گفت : باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمیق مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی شورای شهر با بیان این که در آستانه انتخابات مهم شورایاری قرار داریم و این موضوع با حساسیت ویژه دنبال می‌شود گفت: برگزاری انتخابات محلی درتهران همزمان با حساسیت‌ها و هیجانات در حوزه‌ی سیاست خارجی و خلیج فارس ، نشان دهنده‌ی اوج ثبات و آرامش در جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که شوراهای محل مطابق با اصل هفتم قانون اساسی آخرین حلقه از زنجیره حاکمیت جمهوری اسلامی هستند گفت: این امر برای نظام، رضایتمندی مردم ، کارآمدی و اقتدار به همراه دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که برگزاری موفق انتخابات شورایاری‌ها گامی در جهت تمرکز زدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه است گفت: نباید نگاه ما به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی و جناحی باشد. بلکه باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمیق مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهمترین پشتوانه نظام هستند.

به گفته هاشمی ، شوراها رکن مردم نهاد جمهوری اسلامی هستند و در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق و استدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی دفاع می‌کنند مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم و رضایت آنها به کار می‌گیرد.

وی با بیان این که نظام بین‌الملل به خوبی صلح طلبی و حقانیت جمهوری اسلامی را در کنار دفاع از منافع ملی و حقوق اساسی ایران مشاهده می‌کند گفت: این نظام عملکرد ایران را به عنوان دفاع طبیعی از منافع ملی در چارچوب قوانین بین‌المللی و پایبندی به تعهدات و معاهدات مشروع ، می‌پذیرد.