وزیر علوم گفت : آنچه که امروزه به طور خاص به عهده وزارت علوم است این است که ما این تحول را با وسعت فراگیر در سطح ملی انجام دهیم.

به گزارش مرور نیوز، آیین تکریم  مجتبی شریعتی نیاسر و معارفه علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاونان وی انجام شد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در این مراسم بیان کرد: زمانی که یک جا به جایی از سوی مقامات انجام می‌شود. باید تقدیرهای درست و خالصانه‌ای صورت بگیرد. ما در این مقطع از آموزش عالی در یک برهه از تحول خاص و جهانی قرار داریم.  آنچه که امروزه به طور خاص به عهده وزارت علوم است این است که ما این تحول را با وسعت فراگیر در سطح ملی انجام دهیم.

او اشاره کرد: فضای سیاسی، اجتماعی و شرایط خاص کشور این فرصت را نداد که ما راجع به تحول‌ها بیشتر از این طرح مطلب کنیم اما اگر فرصتی پیش بیاید قطعاً بیشتر از قبل به آن خواهیم پرداخت. به طور کل اکنون زمان تحول جدی در آموزش عالی کشور است، لذا تمام تلاش ما این است که تمام تکلیف‌هایی که به عهده آموزش عالی است را به خوبی پیش ببریم‌. طبیعی است که در این راستا باید دانشگاه‌ها و مراکز علمی راه‌حل‌های علمی و فکری خوبی ارایه دهند.  

وزیر علوم عنوان کرد: من وظیفه دارم از دکتر شریعتی نیاسر بابت زحماتی که کشیده‌اند و مسئولیت‌هایی که در معاونت آموزشی وزارت علوم داشته‌اند تشکر کنم. این سال‌ها، سال‌های بسیار پرمشغله‌ای بوده و دستاوردهای خوب و قابل عرضه‌ای به دست آمده است. از آقای دکتر خاکی صدیق هم بابت پذیرش این مسئولیت نیز تشکر می‌کنیم.

منصور غلامی بیان کرد: خیلی از تجربیات وزارت علوم و آموزش عالی به نهادهای دیگر منتقل شده که در رشد کشور تاثیر‌های قابل قبولی داشته است.