معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت : قیمت سازمان حمایت برای عرضه مرغ 12 هزار و 900 تومان است و اگر بالاتر از این قیمت به فروش برسد، قطعا با متخلفین برخورد می‌کنیم. روز گذشته نیز در میدان بهمن با دستور قضایی دو نفر از افرادی که قصد افزایش نامتعارف قیمت مرغ را داشتند دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز، محمد امامی امین در حاشیه بیست و یکمین جلسه تنظیم بازار استان تهران، اظهار داشت: جلسه امروز سه دستور جلسه داشت که به قیمت کالاهای مصرفی و اساسی در سطح استان تهران پرداخته شد. در اکثر کالاها یا توقف افزایش قیمت را داشته‌ایم یا روند قیمت‌ها کاهشی بوده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ و تخم‌مرغ در سطح استان تهران متغیر بوده است و روند واسطه‌ها در میدان بهمن در عرضه قیمت مرغ و تخم‌مرغ بسیار تأثیرگذار است و منافعی که تولیدکننده از تولید تخم‌مرغ و مرغ می‌برد، کمتر از واسطه‌ها است. 

امامی امین بیان داشت: ما تلاش کرده‌ایم که واسطه‌ها از میدان بهمن حذف شوند و این چرخه و زنجیره هر چه تعداد کمتری واسطه داشته باشد، طبیعی است که قیمت مرغ و تخم‌مرغ نیز کاهش می‌یابد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران افزود: بخش مهمی از اقدامات ما شکل نمی‌گیرد مگر اینکه تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها به این موضوعات بپردازند. به عنوان مثال؛ ما دنبال این هستیم که خود عشایر و اتحادیه‌ها غرفه عرضه مستقیم کالا را دریافت کنند تا با این اقدام شاهد کاهش قیمت باشیم. 

وی یادآور شد: البته اینکه عشایر کل بازار تهران را بتوانند تأمین کنند، این اتفاق نمی‌افتد، ولی مجموعه عشایر در کل کشور می‌توانند این اقدام را انجام دهند. 

امامی امین تأکید کرد: قیمت سازمان حمایت برای عرضه مرغ 12 هزار و 900 تومان است و اگر بالاتر از این قیمت به فروش برسد، قطعا با متخلفین برخورد می‌کنیم. روز گذشته نیز در میدان بهمن با دستور قضایی دو نفر از افرادی که قصد افزایش نامتعارف قیمت مرغ را داشتند دستگیر شدند. 

وی بیان داشت: عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند و دنبال منافع زودگذر خود هستند و ما شب عید نیز 30 نفر را در میدان بهمن با دستور قضایی دستگیر کردیم، چرا که با واسطه‌گری به دنبال افزایش قیمت‌ها و استفاده خود هستند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تأکید کرد: در حال حاضر برنامه‌هایی را برای قانونمند کردن و ساماندهی میدان بهمن داریم که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عرضه دام سبک و سنگین در عید قربان گفت: یکصد مرکز عرضه دام سبک و سنگین در استان تهران راه‌اندازی خواهد شد که 42 مرکز آن تنها در شهر تهران است.