عضو شورای شهر تهران گفت : روند ارائه اطلاعات و نحوه اطلاع رسانی نتایج انتخابات شورایاری آنگونه که در آیین نامه آمده بود انجام نشد.

به گزارش مرور نیوز، الهام فخاری در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر ضمن تذکر به شهردار تهران در خصوص عدم رعایت بندهایی از آیین نامه اجرایی انتخابات توسط شهرداری اظهارداشت: روند ارائه اطلاعات و نحوه اطلاع رسانی نتایج انتخابات آنگونه که در آیین نامه آمده بود انجام نشد.

وی افزود: طبق آیین نامه اجرایی انتخابات، مصوب شورای شهر تهران ، هیات اجرایی موظف است نتایج به دست آمده را جهت تایید و اعلام عمومی به هیئت مرکزی نظارت ارائه کند. این هیات وظیفه ای در اطلاع رسانی نتایج ندارد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: همچنین هیات اجرایی موظف است طی فرآیند اجرایی پیش از برگزاری انتخابات و پس از آن شرایط پایش اطلاعات در همه سطوح را برای هیات مرکزی نظارت فراهم سازد.

 فخاری با اشاره به ضرورت رعایت شأن نظارتی و مفاد آیین نامه بیان کرد: با وجود فراهم کردن زیرساخت‌های پایش توسط دست‌اندرکاران شورای شهر، متاسفانه عملکرد هیات اجرایی در وظیفه تسهیل‌گری لازم، کاستی‌هایی داشته و در برخی محورها اطلاعات فرایند در زمان مورد نظر در اختیار گذاشته نشده است.