رئیس شورای شهر تهران گفت : مشارکت مردم تهران در انتخابات شورایاری ها با وجود شرایط اقتصادی دشوار و فضای انتقادی حاکم در شبکه‌های اجتماعی در حدود دوره‌های پیشین بود .

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رفسنجانی در صدوپنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه اظهار داشت: این انتخابات تجربه موفقی برای شهروندان تهرانی بود که نقش خود را در مدیریت شهری با انتخاب شورایاری‌های محله ایجاد کنند. 

وی افزود: مشارکت مردم تهران در این انتخابات با وجود شرایط اقتصادی دشوار و فضای انتقادی حاکم در شبکه‌های اجتماعی در حدود دوره‌های پیشین بود که لازم است از همه 12 هزار کاندیدا که با حضور خود نقش اصلی را در ایجاد مشارکت ایفا کردند قدردانی کنم. 

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: راهبرد شورای پنجم حضور حداکثری و حذف حداقلی کاندیداها برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم بود که خوشبختانه با تایید بیش از 99 درصد از کاندیداهایی که مدارک خود را تحویل یا تعهد به تکمیل مدارک داده بودند برگزار شد. 

وی گفت: در شرایط حساس کنونی و تحریم‌های ظالمانه علیه نظام برگزاری این انتخابات یک نقطه مثبت به شمار می‌رود و می‌تواند تجربه موفقی برای برگزاری انتخابات مجلس در آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیاسی نشدن فضای این انتخابات اگرچه ممکن است قدری در کاهش مشارکت موثر بود اما در عوض کارآمدی شوراهای محله را افزایش داده و حواشی و مشکلات دوره آینده این شوراها را کاهش می‌دهد. 

رئیس شورای شهر تهران در پایان از دولت، نمایندگان شورای نگهبان و دست‌اندرکاران اجرای انتخابات به ویژه شهردار تهران تشکر کرد و گفت: شورا براساس راهبرد محله محوری مدیریت شهری در جهت شناسایی مسائل و راه‌های پیشنهادی جهت بهبود عملکرد مدیریت شهری تلاش خود را آغاز کرده است. 

هاشمی گفت: از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران می‌خواهم با توجه به تاخیر چند ماهه در برگزاری انتخابات به سرعت دوره پنجم شوراهای محله را تشکیل دهد و شهرداران مناطق و نواحی نیز با استفاده از خرد جمعی و توانمندی شورایاری‌های محل باید در اولویت قرار دهند و مدیریت شهری بررسی عملکرد و آسیب‌شناسی انتخابات شورایاری‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.